تهران،سهروردی شمالی،خ خرمشهر،جنب بانک رفاه،پلاک 81،طبقه 1 ، واحد 2

تعمیر لپ تاپ اچ پی

مراکز تعمیرات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی در تهران، به عنوان بخشی از شبکه خدمات پس از فروش این شرکت معتبر، به مشتریان فرصتی را ارائه می‌دهند تا در صورت بروز هر گونه مشکل یا نیاز به تعمیرات، به جایگاهی معتبر و متخصص مراجعه کنند. این مراکز مجهز به تجهیزات و فناوری‌های مدرنی هستند که توسعه‌ی چشمگیری در فرایند تعمیرات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی داشته‌اند. تیم‌های فنی با تجربه و آموزش دیده، به اصلاح و تعمیر مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دستگاه‌ها می‌پردازند و با استفاده از قطعات اصلی و استاندارد، کیفیت خدمات را حفظ می‌کنند. همچنین، این مراکز با ارائه مشاوره‌های تخصصی به مشتریان، نکاتی را برای نگهداری و استفاده بهینه از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی ارائه می‌دهند. اطمینان از امنیت و کارایی بالای دستگاه، از مزایای این خدمات به شمار می‌رود. از طریق تماس با پشتیبانی مرکزی اچ‌پی یا مراجعه به وب‌سایت رسمی، مشتریان می‌توانند اطلاعات لازم را در خصوص مکان و ساعات کاری مراکز تعمیرات در تهران کسب کرده و از این خدمات حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

فهرست مطلب

گفتنی است که لپ تاپ‌های اچ پی، از جمله محصولات محبوب و پر طرفدار میان کاربران می‌باشند که به دلیل ویژگی و قابلیت‌های خاصی که دارند؛ مانند : قیمت مناسب و مقرون به صرفه، ساختار ایده‌آل، ظاهر همه پسند و… توجه بسیاری از کاربران داخلی را به خود جلب کرده‌اند. بهتر است بدانید که خدمات تعمیر لپ تاپ اچ پی، به دلیل ساختار فیزیکی و نرم افزاری خاصی که دارند و همچنین بخاطر مدل‌های متنوع آنها، کاری کاملاً تخصصی بوده و نیازمند تبحر و تجربه می‌باشد. لازم به ذکر است که در مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ اچ پی، قبل از هر چیز پرسش‌هایی از شما می‌شود که همه در ارتباط با ایرادات و عیوب پیش آمده در دستگاه می‌باشند؛ بعد از آن عیب یابی و بررسی دستگاه توسط کارشناسان و متخصصین تعمیر شروع و اشکالات شناسایی شده به شما اعلام می‌شود تا در صورت رضایت روند تعمیر شروع شود.

نا گفته نماند اگر احیاناً یکی از قطعات دستگاه قابل تعمیر نبود و نیاز به تعویض آن باشد، در صورت رضایت و موافقت شما جهت تعویض، با قطعات اورجینال موجود در آرشیو مرکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، جایگزین می‌شود. کادر فنی مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، در تلاشند که تمامی خدمات و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند همراه با حفظ حقوق کاربران و رضایت آنها باشد. کارشناسان مجرب و متبحر مراکز تعمیر، در کنار دانش فنی از مجهزترین کارگاه‌های تعمیر و ترمیم لپ تاپ بهره‌مند می‌باشند.

از همین رو تمام مشکلات و اختلالات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه شما را به بهترین صورت رفع و رجوع می‌نمایند؛ همچنین تمام سرویس‌های ارائه شده طبق اصول و استاندارد‌های جهانی می‌باشند که توسط کمپانی‌های معتبر طراحی شده‌اند. تعمیر لپ تاپ اچ پی و انواع برد‌های الکترونیکی با ابزاری مدرن مانند : Bag Machine Ersa 550, CleanRoom,PC3000, TEXAS, INSTRUMENTS EV 2300، و دیگر تجهیزات و ابزار پیشرفته‌ی لحیم کاری جهت تعمیر انواع لپ تاپ به طور کاملاً تخصصی و تضمینی انجام می‌شود. کلیه‌ی خدمات تعمیر و بازیابی به دست گروهی از بهترین و مجرب‌ترین مهندسان تعمیر لپ تاپ اچ پی صورت می‌پذیرد تا شما کاربران عزیز با خیال راحت و تنها با یک بار مراجعه بتوانید مشکلات دستگاه خود را برطرف نمایید و از مراجعه به مراکز غیر رسمی با نیروی نا بلد، بی نیاز بشوید. ضمن اینکه مدیریت نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی، تمامی خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود را گارانتی کرده تا از کیفیت کار مطمئن باشید.

تعمیر لپ تاپ اچ پی در تهران و کرج :  

با اینکه پیدا کردن مراکز تعمیراتی معتبر در پایتخت و کلان شهر‌هایی مانند کرج کار آسانی نبوده و نیازمند تحقیق زیادی است اما سپردن محصولاتی چون لپ تاپ به مراکز غیر رسمی نیز بسیار پر یسک می‌باشد و گاهی اوقات کاربران را متحمل هزینه‌های سنگینی می‌کند. خوشبختانه نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی در تهران و کرج نیز دارای شعب مختلفی است که در مرکز، غرب، شرق، شمال

و جنوب شهر استقرار یافته‌اند. خدمات عیب یابی و تعمیر در این مراکز به بهترین صورت و بالاترین کیفیت ارائه می‌شود. قطعات جایگزین شده در دستگاه شما همه اورجینال بوده و کادر فنی مجموعه در تلاشند که بتوانید با کیفیت قبل از لپ تاپ خود استفاده نمایید.؛ بنابراین می‌توانید بدون نگرانی و با خیال راحت به هر کدام از شعب تهران یا کرج مراجعه کرده و از خدمات تخصصی آنها بهره‌مند شوید. 

تعمیر لپ تاپ اچ پی

تعمیر لپ تاپ اچ پی در محل :

یکی دیگر از خدمات ارزنده‌ی مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، تعمیر در محل می‌باشد که به شما این فرصت را می‌دهد بدون اتلاف وقت و طی کردن مسیر، که در شهرهای بزرگ بسیار وقت گیر و هزینه بردار است؛ از خدمات عیب یابی و تعمیر بهره‌مند شده و ایراد‌های دستگاه خود را رفع و رجوع نمایید. روند کار به این صورت است که شما سفارش تعمیر دستگاه خود را با برقراری تماس با مرکز یا مراجعه به سایت نمایندگی اچ پی ثبت می‌کنید؛  بعد از بررسی و نوبت دهی نیروی فنی و مجرب نمایندگی به محل سکونت یا کار شما اعزام و دستگاه شما مورد بررسی قرار می‌گیرد بعد از آن قسمت‌های معیوب شده تعمیر یا در صورت نیاز تعویض می‌شوند. توجه داشته باشید که خدمات تعمیر لپ تاپ اچ پی در محل در نهایت دقت و کیفیت انجام می‌شود ضمن اینکه خطراتی چون سرقت، ضربه یا شکستگی حین جابه‌جایی و مشکلات مشابه نیز وجود ندارد.

خدمات تعمیر لپ تاپ اچ پی :

همانطور که می‌دانید خدمات مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، بسیار گسترده بوده و به یک یا دو مورد خاص خلاصه نمی‌شود. این خدمات شامل تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری می‌شود که در نمایندگی‌های معتبر و مطمئن ریشه یابی و تعمیر می‌شوند. گفتنی است که این مراکز واحد‌های تعمیراتی خود را به طور کاملاً مجزا و مستقل استقرار کرده و هر واحد مجهز به ابزار و امکانات مدرن و به روز دنیا می‌باشد. تعمیرکاران و مهندسین این مراکز با سال‌ها تجربه‌ی موفق در این حوزه و با گذراندن دوره‌های تخصصی و بین المللی تعمیر لپ تاپ اچ پی، در سیکل‌های 6 ماهه در دو حوزه‌ی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری، ساختار درونی تمام لپ تاپ‌ها را به طور دقیق شناخته و می‌توانند پیچیده‌ترین مشکلات را موشکافانه و با تبحر بالا برطرف سازند؛ در ادامه به شرح مواردی از خدمات تعمیر لپ تاپ اچ پی می‌پردازیم.

تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ اچ پی :

همانطور که می‌دانید خرابی باتری یکی از مشکلات رایج لپ تاپ می‌باشد که از نشانه‌های آن می‌توان به روشن نشدن، شارژ نشدن دستگاه و در بعضی موارد هم داغ کردن و هنگ کردن لپ تاپ اشاره کرد؛ اگر هر کدام از موارد گفته شده را مشاهده کردید در اسرع وقت جهت عیب یابی، تعمیر یا تعویض باتری به مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه نمایید.

زیرا خراب ماندن این قطعه‌ی مهم ممکن است برای دیگر قطعات نیز خطرناک بوده و آنها را دچار آسیب کند. نا گفته نماند که در بیشتر مواقع امکان تعمیر باتری لپ تاپ اچ پی و دیگر برند‌ها وجود ندارد و لازم است که تعویض شود که در این موارد برای باقی ماندن عملکرد لپ تاپ به همان کیفیت، حتما باید از باتری اورجینال استفاده شود. تیم فنی نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی، پس از عیب یابی و تست باتری اقدام به تعمیر یا تعویض آن می‌نمایند. همانطور که گفتیم این مراکز معتبر، آرشیوی از تمامی قطعات لپ تاپ‌‌های اچ پی را در اختیار دارند بنابراین از کیفیت قطعات به کار برده شده در دستگاه خود مطمئن باشید.

تعمیر لپ تاپ اچ پی

تعمیر فن لپ تاپ اچ پی :

یکی دیگر از قطعات مهم و کارامد لپ تاپ فن آن می‌باشد که اگر دچار خرابی یا سوختگی شود یا به هر دلیلی کارکرد آن مختل گردد باعث بالا رفتن دمای دستگاه و به خطر افتادن قطعاتی مانند مادربرد، هارد، پردازنده و … می‌شود؛ از جمله مشکلات رایجی که معمولاً برای فن پیش آمده و تعمیر آن را ضروری می‌کنند می‌توان به صدا دادن فن، از کار افتادن فن، گیر کردن شیئی خارجی بین پره‌ها و … اشاره کرد. اگر پره‌های آن بشکنند نیز فرآیند تعمیر آن سخت‌تر و شما را متحمل هزینه‌ی بیشتری می‌کند. گفتنی است که اگر فن دستگاه به درستی کار نکند، لپ تاپ شما خنک نشده و قطعات آن به دلیل حرارت بالا آسیب می‌بینند. کادر فنی مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، در نهایت دقت تلاش می‌کنند که فن دستگاه را تعمیر نمایند اما اگر آسیب آن به حدی بود که قابل تعمیر نباشد با قطعه‌ی کاملاً اصل تعویض می‌گردد.

تعویض ال‌سی‌دی لپ تاپ اچ دی :

یکی دیگر از خدمات مهم و ارزنده‌ی مراکز تعمیر لپ تاپ اچ دی، تعویض ال‌سی‌دی لپ تاپ می‌باشد؛ همانطور که می‌دانید ال‌سی‌دی یکی از قسمت‌های سخت افزاری لپ تاپ است که با خراب شدن آن در واقع راه ورود به دستگاه مسدود می‌شود. حتی اگر دیگر قطعات دستگاه کاملاً سالم باشند و هیچ گونه مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری نداشته باشد اگر ال سی‌دی به هر دلیلی دچار اختلال گردد چه تصویر ندهد یا تصویری که ارائه می‌دهد سالم نباشد یا هر مشکل دیگری، امکان اینکه به دیگر داده‌های دستگاه دسترسی داشته باشید وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی کاری کاملاً تخصصی بوده و نیازمند تبحر و تجربه‌ی کافی می‌باشد از این رو اگر هر مشکلی را در این قسمت مشاهده کردید بدون اینکه اقدامی خودسرانه انجام دهید به نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ دی مراجعه کرده تا کارشناسان ضمن بررسی و عیب یابی دقیق، تصمیم بگیرند که چه اقدامی مناسب وضعیت و مشکل پیش آمده می‌باشد.

تعمیر مادر برد لپ تاپ اچ پی :

گفتنی است که خرابی مادر برد یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ است که گاهی کاربران را درگیر و نگران می‌کند به همین دلیل تعمیر آن یکی از سرویس‌های مهم مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی به شمار می‌رود. همانطور که قبلاً نیز گفتیم مادربرد یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های لپ تاپ است که وظیفه‌ی آن کنترل پردازشگر مرکزی و ایجاد ارتباط آن با دیگر قطعات و اجزای دستگاه است. از آن جایی که مادربرد تعداد و انواع پورت‌های ورودی و خروجی لپ تاپ را تعیین و به عبارتی مانند ستون فقرات لپ تاپ است اگر دچار مشکل شود دستگاه شما دیگر قادر به کار کردن نمی‌باشد.

از جمله مشکلاتی که باعث خرابی مادر برد می‌شوند می‌توان به سوختگی قطعه، ایرادات شیارهای گسترش گرافیک، جریان کشیدگی، نشت و تغییر حالت خازن، قطعه پریدگی، سوختگی SLOT های حافظه، ترکیدگی، ایرادات شیارهای گسترش PCI، ایرادات صوتی اشاره کرد. توصیه می‌کنیم که جهت تعمیر مادربرد حتما به مراکز رسمی و معتبر تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه و از تخصص کارشناسان مجموعه بهره‌مند شوید.

تعمیر لپ تاپ اچ پی

تعمیر تاچ پد لپ تاپ اچ پی :

یکی دیگر از اجزای مهم و پر کاربرد لپ تاپ، تاچ پد آن است. از این قطعه‌ی کارامد می‌توانید به جای ماوس استفاده کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که این قطعه از دستگاه شما به دلایل مختلف از کار بیفتد اما از آن جایی که اغلب موارد مشکل ایجاد شده نرم افزاری می‌باشد خیلی جای نگرانی ندارد. از جمله اختلالات نرم افزاری که معمولاً باعث از کار افتادن این قطعه می‌شوند نصب بدافزار و همچنین ویروسی شدن لپ تاپ است حتی در مواردی مشاهده شده که بهم ریختگی تنظیمات هم این قسمت را از کار انداخته باشد.

اگر متوجه شدید که مشکل پیش آمده نرم افزاری است باید بگوییم که به راحتی قابل حل بوده و می‌توانید مجدداً مانند روز اول از دستگاه استفاده کنید. اما اگر تاچ پد دستگاه به دلیل افتادن، ضربه خوردن و … شکسته یا خش برداشته است متاسفانه باید بگوییم که قابل تعمیر نبوده و حتماً باید تعویض شود. توصیه می‌کنیم جهت بررسی و عیب یابی دقیق تاچ پد به مراکز معتبر تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و مشکل را با کارشناسان مجموعه در میان بگذارید.

تعمیر دی‌وی‌دی پلیر لپ تاپ اچ پی :  

یکی دیگر از مشکلاتی که امروزه روی لپ تاپ‌های اچ پی و دیگر برند‌ها مشاهده می‌شود خرابی دی‌وی‌دی پلیر می‌باشد که البته تخصصی‌ترین سرویس‌های مربوط به آن مانند دیگر مشکلات ساده و پیچیده‌ی مربوط به لپ تاپ اچ پی، در نمایندگی‌های رسمی این کمپانی ارئه می‌شود. لازم به ذکر است به دلیل اینکه جهت تعمیر درایو لپ تاپ، لازم است که قاب دستگاه باز و به طور کامل جدا شود و همچنین قاب پشتی آن هم باز شده و باتری جدا گردد؛ باید حتما توسط افراد متخصص و کاربلد صورت گیرد تا خدای

نکرده حین کار آسیبی به دیگر قطعات دستگاه وارد نشود. در ادامه‌ی کار هم باید کابل‌هایی نظیر : کابل اسپیکر راست/ ساب ووفر و هر کابل دیگری که احتمال دارد به نوعی حین کار درگیر شود جدا شده و ارتباط آنها را با دستگاه قطع نمایید. بعد از اینکه درایو را از دستگاه خارج کردید عملکرد آن بررسی شده و هر تعمیری لازم باشد روی آن صورت می‌گیرد. اگر شدت آسیب درایو به حدی باشد که قابل تعمیر نباشد بعد از هماهنگی و اطلاع به شما، درایو معیوب با نمونه‌ی کاملاً اورجینال تعویض می‌شود.

تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ اچ پی :

از کار افتادن کیبورد یکی دیگر از مشکلات رایج لپ تاپ است که معمولاً بر اثر مواردی چون : ضربه، نفوذ آب و رطوبت، اختلالات نرم افزاری، گرد و غبار و… به وجود می‌آید؛ گاهی اوقات نصب یک نرم افزار ویروسی روی لپ تاپ باعث از کار افتادن آن می‌شود که در چنین موردی می‌توانید نرم افزارِ آلوده را حذف و دستگاه را ویروس کشی نمایید تا مشکل برطرف شود؛ اما در بعضی موارد هم ایجاد اختلال در درایو کیبورد و عدم آپدیت آن سبب خرابی و کار نکردن کیبورد لپ تاپ می‌شود.

که در این موارد، برای حل مشکل لازم است درایو کیبورد را مجدداً نصب کرده یا آن را به روز رسانی نمایید. به غیر از این عوامل نرم افزاری که تغریباً به راحتی رفع و رجوع می‌شوند عوامل مهمتری مانند ورود گرد و غبار به کیبورد، نفوذ آب و رطوبت، ضربه خوردن و… نیز وجود دارند که باعث می‌شوند این قطعه‌ی مهم و کاربردی نیاز به تعمیری پیچیده‌تر یا حتی تعویض داشته باشد. توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده‌ی هر یک از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری در کیبورد، در اولین فرصت به یکی از مراکز رسمی و معتبر تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و کار عیب یابی و تعمیرات آن را به تکنسین متبحر نمایندگی بسپارید.

میکروفن کار نمی‌کند :

کار نکردن میکروفن یکی از مشکلاتی است که معمولاً برای لپ تاپ‌های اچ پی به وجود می‌آید. این موضوع به دلایل مختلفی از جمله تنظیمات مربوط به میکروفن موجود در سیستم، یا نصب درایور به طور ناقص اتفاق می‌افتد؛ روش‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه شرح می‌دهیم.

  • تنظیمات میکروفن را چک کرده و مطمئن شوید که به حالت Mute در نیامده باشد. برای این کار به کنترل پنل رفته و روی گزینه‌ی Hardwere and Sound کلیک نمایید. حالا به قسمت Sound رفته و Recording را انتخاب کنید. روی میکروفن کلیک راست کرده و Properties را بزنید. در پایان روی Levels کلیک نمایید و بررسی کنید که میکروفن مات یا بیصدا نباشد.
  • بررسی کنید که میکروفن به عنوان پیش فرض انتخاب شده باشد. برای مثال گاهی پیش می‌آید که پیش فرض میکروفن

            به میکروفن هدفون تغییر پیدا می‌کند که در این صورت نیاز است آن را به میکروفن خود لپ تاپ تغییر دهید. برای این

  • جهت این کار، به کنترل پنل رفته و روی عبارت Hardware and Sound کلیک نمایید حالابه قسمت Sound رفته و Recording را انتخاب کنید؛ روی میکروفن کلیک کرده و عبارت Set Default را بزنید.
  • دقت کنید که برنامه‌ی مد نظر شما به میکروفن دسترسی داشته باشد زیرا در بعضی مواقع یک برنامه به دلیل حفظ حریم شخصی به برخی از برنامه‌ها و به ویژه میکروفن دسترسی ندارند. برای برطرف کردن این مشکل عبارت microphone را در قسمت پایین سرچ کرده سپس گزینه‌ی Microphone privacy settings را انتخاب کنید. بررسی کنید که گزینه‌ی Allow apps to access your microphone حتماً روشن باشد. حالا به پایین اسکرول کنید تا از دسترسی لازم برنامه‌ی مورد نظر مطمئن شوید.
  • از قسمت troubleshooter ویندوز استفاده نمایید. جهت استفاده مراحل Control Panel – Troubleshooting – Hardware and Sound – Recording را طی کرده و Next را بزنید تا خود ویندوز به مشکل رسیدگی کند.
  • درایور مربوط به میکروفن را به روز رسانی کنید تا از درستی نصب آن روی دستگاه خود مطمئن شوید. برای این کار عبارت Device Manager را در قسمت پایین سرچ کرده و بعد از آن روی قسمت Audio inpust and outpust کلیک نمایید. حالا روی عبارت microphone راست کلیک کرده و Update Driver را انتخاب کنید در پایان گزینه‌ی Search automatically for drivers را بزنید. توجه داشته باشید اگر هیچ کدام از مسیرهای گفته شده مشکل را حل نکرد به یکی از مراکز معتبر تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و از دانش نرم افزاری مهندسان مجموعه استفاده نمایید.
تعمیر لپ تاپ hp

کیبورد لپ تاپ اچ پی از کار افتاده است ؟

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که کیبورد لپ تاپتان به هر دلیلی از کار بیفتد و نتوانید از آن استفاده نمایید. برای این مشکل نیز راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به شرح چند مورد از آنها می‌پردازیم.

  • در اولین قدم لپ تاپ خود را ری استارت کنید. اکثر مواقع مشکل پیش آمده در واقع یک باگ نرم افزاری است و با ریست کردن دستگاه کاملاً حل می‌شود.
  • کیبورد دستگاه خود را Unlock نمایید. گفتنی است که برخی از لپ تاپ‌های اچ پی دارای shortcut هستند که جهت قفل کردن کیبورد می‌باشد تا احیاناً لمس ناخواسته‌ای اتفاق نیفتد. این shortcut به صورتی است که احتمال دارد آن را به طور اتفاقی و ناخواسته فشار داده باشید که در این صورت کیبورد شما از کار می‌افتد . برای رفع کردن این مشکل shift سمت راست کیبورد را به مدت 8 ثانیه نگه دارید تا صفحه کلید شما آنلاک شود.
  • اگر کیبورد جانبی به دستگاه خود متصل کرده‌اید آن را جدا کنید چرا که ممکن است دستگاه آن را به عنوان کیبورد اصلی خود شناسایی کرده باشد.
  • خیلی اوقات کثیفی و گرد و خاک زیر کلیدها باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنها می‌شود از این رو توصیه می‌کنیم زود به زود کیبورد لپ تاپ خود را به خوبی تمیز نمایید.
  • درایور لپ تاپ خود را به روز رسانی کنید. برای انجام این کار عبارت Device Manager را در قسمت پایین سرچ کرده سپس روی قسمت Keyboard کلیک نمایید. حالا روی زیر بخش‌های پیش رو، راست کلیک کرده و گزینه‌ی Update Driver را بزنید. در پایان گزینه‌ی Search automatically for drivers را انتخاب کنید. این روش‌ها ساده‌ترین و رایج ترین راه‌هایی هستند که در تعمیر لپ تاپ اچ پی، قسمت نرم افزاری کیبورد آن به کار می‌روند و  در اکثر مواقع مشکل پیش آمده حل خواهد شد اگر با این راهکارها مشکل حل نشد به یکی از مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده یا تماس بگیرید.

اسپیکرِ لپ تاپ اچ پی کار نمی‌کند :

  • صدای اسپیکر را بررسی کنید و مطمئن شوید که روی صفر قرار نگرفته باشد یا به عبارتی اسپیکر mute نباشد. برای این کار اسپیکر را از پایین، قسمت راست صفحه، انتخاب کرده و صدای آن را بررسی نمایید. 
  • بررسی کنید که آیا صدای اسپیکر از طریق دستگاههای جانبی که به لپ تاپ متصل می‌کنید پخش می‌شود یا خیر به عنوان مثال به کمک جک 3.5 میلی متری هدفون ، و یا به کمک بلوتوث ایرپادز خود را متصل و پخش صدا را چک کنید. اگر از طریق این دستگاه‌ها صدا پخش شد نتیجه می‌گیریم که مشکل پیش آمده نرم افزاری بوده یا به درایور اسپیکر مربوط است.
  • از Sound troubleshooter بهره بگیرید. جهت این کار در قسمت پایین روی اسپیکر کلیک راست کرده و عبارت troubleshoote sound problems را انتخاب کنید.
  • این مسیر را طی کرده Control panel – hardware and sound – sound و بررسی کنید که یک تیک سبز مقابل اسپیکر لپ تاپ شما قرار گرفته باشد و احیاناً صدا اشتباهی از خروجی دیگری پخش نشود. مثلاً گاهی اوقات پیش می‌آید که لپ تاپ به اشتباه برای پخش هدفون را انتخاب می‌کند.

بلوتوث متصل نمی‌شود :

همانطور که می‌دانید بلوتوث لپ تاپ کاربرد‌های مختلفی برای کاربران دارد. به عنوان مثال قصد دارید هدفون بلوتوثی و بی سیم خود را به سیستم متصل کنید خب برای این کار قطعاً لازم است که از فناوری بلوتوث استفاده نمایید. طبق گزارشات عده‌ای از کاربران و همچنین کارشناسان بخش نرم افزار مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، گاهی اوقات بلوتوث لپ تاپ به خوبی کار نکرده و دستگاه‌های مختلف را پیدا نمی‌کند.

خوشبختانه راه حل این مشکل پیچیده نبوده و به سادگی رفع و رجوع می‌شود، کافی است که قسمت پایین سمت چپ در بخش سرچ، عبارت device manager را تایپ کرده و جستجو را بزنید. حالا روی بلوتوث کلیک کرده تا کشوی آن باز شود. کلیک راست کرده و گزینه‌ی Update driver را انتخاب نمایید. در قسمت بعدی گزینه‌ی Search automatically for driver را انتخاب کنید تا سیستم به طور خودکار، جدیدترین نسخه از درایور را جستجو نماید. بعد از اینکه آپدیت درایور را نصب کردید مشکل بلوتوث سیستم به احتمال زیاد برطرف می‌شود.

شبکه وای فای نمایش داده نمی‌شود :  

یکی دیگر از مشکلاتی که در ویندوز 10 و بعضی از لپ تاپ‌های اچ پی، رخ داده و گاهی کاربران را درگیر این مساله می‌کند این است که در بعضی مواقع شبکه‌های وای فای به طور کامل نمایش داده نمی‌شوند به همین دلیل امکان اینکه بتوانید شبکه‌ی مد نظر خود را انتخاب کنید وجود ندارد. گفتنی است که استفاده از فیلتر شکن یکی از دلایل اصلی این اتفاق است؛ بنابراین اگر فیلتر شکن شما روشن است آن را خاموش کرده و مجدداً دنبال شبکه‌ی وای‌فای مورد نظر خود باشید. اما اگر با خاموش کردن فیلتر شکن مشکل پیش آمده حل نشد؛ روی منوی Start کلیک راست کرده و Windows PowerShell (Admin) را انتخاب نمایید. حالا در صفحه‌ی باز شده عبارت reg delete HKCR/CLSID/[988248f3-a1ad-49bf-9170-676cbbc36ba3]/f را تایپ کرده و دکمه‌ی اینتر را بزنید. در مرحله‌ی بعدی نیز عبارت netcfg-v-u din_den را نوشته و کلید اینتر را فشار دهید. به احتمال زیاد بعد از طی کردن این روند مشکل پیش آمده حل و شما می‌توانید شبکه‌های وای فای را پیدا کنید.

تعمیر لپ تاپ hp

سیاه شدن صفحه‌ی نمایش :

طبق بررسی و گزارشات کارشناسان و تعمیرکاران نرم افزاری مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای این دستگاه‌ها پیش می‌آید سیاه شدن صفحه نمایش می‌باشد. اگر شما هم جز کاربرانی هستید که صفحه نمایش لپ تاپتان در مواقعی که دستگاه روشن است همچنان سیاه مانده است می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که ما در ادامه به شرح آنها پرداخته‌ایم با ما همراه باشید.

  • مشکلات سخت افزاری :  ممکن است نمایشگر شما به دلایل مختلفی دچار آسیب فیزیکی شده یا اتصال آن قطع گردیده باشد؛ همچنین احتمال اینکه خرابی دیگر قطعات دستگاه موجب سیاه شدن صفحه شده باشند نیز وجود دارد.
  • شارژ دستگاه کم یا باتری خراب شده است : یکی دیگر از دلایلی که ممکن است صفحه نمایش شما را سیاه کرده و اجازه ندهد روشن شود خراب بودن باتری دستگاه یا کم بودن شارژ آن می‌باشد؛ بنابراین قبل از هر چیز مقدار شارژ دستگاه را چک کرده و از سلامت باتری آن نیز مطمئن شوید.
  • مشکلات نرم افزاری : مشکلات نرم افزاری یکی دیگر از دلایل رایجی است که ممکن است صفحه نمایش شما را سیاه و اجازه‌ی روشن شدن به آن ندهد؛ به عبارتی هر مشکلی در ویندوز یا دیگر برنامه‌های سیستم به وجود بیاید می‌تواند باعث ایجاد این اختلال گردد. لازم به ذکر است که در اکثر مواقع دلیل این مشکل نرم افزاری می‌باشد.

راهکار‌های حل مشکل سیاه شدن صفحه :

در مطالب قبل دلایل سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی را برای شما بازگو کردیم، در ادامه به ذکر چند راه حل جهت تعمیر لپ تاپ اچ پی، بخش سیاه شدن صفحه نمایش می‌پردازیم. 

  • لپ تاپ خود را ری استارت کنید : یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که برای حل اکثر مشکلات نرم افزاری، از جمله سیاه شدن صفحه نمایش پیشنهاد می‌کنیم ری استارت کردن لپ تاپ است. فقط فراموش نکنید که قبل از اینکه دستگاه خود را ری استارت کنید تمام وسایل جانبی که به آن متصل است را جدا کرده و سپس اقدام نمایید. 
  • حالت صفحه نمایش را ریست نمایید : برای انجام این کار چهار کلید win به اضافه‌ی Ctrl به اضافه‌ی Shift به اضافه‌ی B به طور همزمان فشار داده و بلافاصله رها کنید. شما در واقع با انجام این کار اتصال نمایشگر خود را رفرش کرده که به احتمال زیاد مشکل سیاه شدن نمایشگر حل می‌شود.
  • هارد ریست انجام دهید : برای این کار ابتدا لپ تاپ اچ پی خود را خاموش کرده و از اتصال به شارژر و دیگر لوازم جانبی، جدا کنید، سپس باتری را از لپ تاپ جدا کرده و به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه صبر کنید. حالا دکمه‌ی پاور را به تایم 60 ثانیه نگه داشته و بعد از آن باتری را در جایگاه خود گذاشته و شارژر را به لپ تاپ متصل نمایید. دستگاه را به حالت عادی روشن کرده و ببینید مشکل رفع شده یا خیر.
  • لپ تاپ را به تلویزیون یا مانیتور دیگری متصل نمایید : شما می‌توانید لپ تاپ خود را به یک مانیتور یا تلویزیون

متصل کرده و با انجام این کار در کنار ری استارت کردن لپ تاپ، بررسی کنید که آیا مشکل پیش آمده از سیستم عامل

              و نرم افزارها بوده که سبب عدم کارایی نمایشگر شده یا خود نمایشگر لپ تاپ آسیب دیده است.

  • درایو گرافیک کارت خود را آپدیت کنید : توجه داشته باشید که در بعضی مواقع به علت نصب نشدن درست درایور نمایشگر یا قدیمی شدن نسخه‌ی آن، خود نمایشگر دچار مشکل می‌شود؛ برای حل این مشکل در قسمت سرچ پایین صفحه، عبارت Device Manager را جستجو کرده و سپس روی گزینه‌ی Display adapters کلیک کنید. حالاروی کشوی باز شده راست کلیک و Update drivers را انتخاب نمایید. در این مرحله عبارت Search Automatically را انتخاب کرده تا خود سیستم به طور خودکار دنبال جدیدترین نسخه‌ی درایور بگردد.
  • پردازش exe را ری استارت کنید : این کار یکی دیگر از روش‌هایی است که ممکن است برای حل مشکل پیش آمده کارامد باشد؛ جهت انجام آن ابتدا کلید‌های Ctrl به اضافه‌ی Shift به اضافه‌ی Esc را فشار داده تا Task Manager باز شود. حالا روی گزینه‌ی Datails کلیک کرده و بعد از پیدا کردن exporer.exe گزینه‌ی End Task را بزنید؛ سپس لپ تاپ اچ پی را ری استارت نمایید. دقت کنید اگر هیچ کدام از راه‌هایی که گفته شد کارامد نبود مشکل را با کارشناسان مرکز تعمیر لپ تاپ اچ پی در میان بگذارید.
تعمیر لپ تاپ hp

مشکل حذف رمز بایوس لپ تاپ اچ پی :

گفتنی است که برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ اچ پی، چند روش دارد که شما می‌توانید بسته به انتخاب و شرایط خود هر کدام که برایتان آسان‌تر بود را انتخاب نمایید.

حذف رمز بایوس لپ تاپ اچ پی بواسطه‌ی خارج کردن باتری CMOS : 

حذف رمز بایوس لپ تاپ اچ پی، روش‌های زیادی دارد یکی از روش‌های کارامد برای حل این مشکل این است که باتری CMOS لپ تاپ را برای مدتی خارج نمایید و دوباره آن را در جای خود قرار دهید. توجه داشته باشید که برای یافتن باتری COMS حتما مهارت و تسلط کافی داشته باشید؛ در غیر اینصورت به مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کنید. اگر فکر می‌کنید این روش برای شما کارامد است مراحل زیر را طی نمایید.

  • نام و مدل لپ تاپ خود را سرچ کرده تا از محل قرار گرفتن باتری COMS در دستگاه مطلع شوید؛ همچنین شیوه‌ی خارج کردن آن را نیز جستجو کنید.
  • دستگاه را خاموش و شارژر را از آن جدا نمایید.
  • لپ تاپ خود را باز کرده و طبق روند و توضیحاتی که جستجو کردید پیش رفته تا باتری CMOS را پیدا کنید.
  • باتری بایوس را برای مدت 6 تا 10 دقیقه جدا کرده تا تنظیمات و رمز بایوس حذف شوند.
  • حالا مجدداً باتری CMOS و دیگر قطعات لپ تاپ را در جای خود قرار داده و دستگاه را روشن نمایید.
  • حالا اگر به تنظیمات بایوس برگردید رمزی مشاهده نمی‌کنید.

روش برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ اچ پی به شیوه‌ی Master password :

  • لپ تاپ را روشن کرده و با کلید‌های مخصوص دستگاه خودتان وارد تنظیمات بایوس شوید.
  • رمز را به تعداد 3 بار متوالی به طور اشتباه وارد نمایید.
  • در این مرحله یک عدد پیام System Disabled، و یک عدد digit code دریافت می‌نمایید.
  • در این مرحله با استفاده از لپ تاپی دیگر به صفحه‌ی گفته شده وارد شوید.
  • در این قسمت کدی را که در مراحل گذشته دریافت کردید را در این صفحه وارد و Get Password را بزنید.
  • حالا می‌توانید رمز خود را از طریق سایت تغییر دهید.

راه‌های افزایش عمر باتری لپ تاپ اچ پی :

با وجود اینکه باتری لپ تاپ بعد از گذشت زمان و استفاده‌ی مکرر خراب شده و کارایی اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد؛ اما طرز استفاده‌ی کاربر از لپ تاپ و باتری، تاثیر زیادی در طول عمر آن دارد و بعضی از عادت‌های بد و اشتباه ما حین استفاده منجر به آسیب‌هایی جدی با باتری می‌گردد. در ادامه به ذکر چند مورد مهم جهت نگهداری بهتر و افزایش طول عمر باتری می‌پردازیم.

  • اگر قصد دارید به مدت 2 هفته یا بیشتر از لپ تاپ خود استفاده نکنید و خاموش بماند، توصیه می‌کنیم که باتری آن را خارج کنید.
  • حتماً جهت کالبیره کردن باتری دستگاه خود اقدام نمایید.
  • اگر لپ تاپ شما داغ شد؛ آن را از آداپتور جدا کرده تا دمای آن پایین بیاید.
  • از استفاده کردن از آداپتورهای مختلف جهت شارژ لپ تاپ بپرهیزید و سعی کنید از آداپتور موجود در جعبه استفاده نمایید.
  • هر چند وقت یکبار بگذارید شارژ لپ تاپ به طور کامل تخلیه و دستگاه خاموش گردد؛ پس از آن در حالت خاموش باتری را فول شارژ کنید.

ارتقاء لپ تاپ اچ پی :  

یکی دیگر از خدمات تخصصی و کارامد مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، ارتقاء دستگاه است؛ انجام این کار باعث کارکرد لپ تاپ با قدرت بیشتر و بالاتر شده و گاهاً بعضی از مشکلات آن را نیز رفع و رجوع می‌کند. نا گفته نماند که قبل از این کار نیاز است بررسی‌های دقیقی روی مدل دستگاه صورت گیرد تا بدین صورت تعیین شود که امکان ارتقاء وجود دارد یا خیر، گفتنی است که بسیاری از کاربران به جای خریدن لپ تاپ جدید و متحمل شدن هزینه‌های سنگین آن تصمیم می‌گیرند که دستگاه خود را ارتقاء دهند گرچه این مسیر دارای اما و اگر‌های بسیاری می‌باشد و عملی شدن یا نشدن این پروسه باید طبق نظر نهایی کارشناسان و متخصصین نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی صورت گیرد. لازم به ذکر است که ارتقاء دستگاه در دو حوزه‌ی نرم افزاری و سخت افزاری صورت می‌گیرد که به دنبال آن شما مشاهده می‌کنید که پردازش دستگاه در هر دو بخش، به طور چشمگیری بالا رفته است فقط فراموش نکنید که این کار را طبق نظر و توسط کارشناسان این حوزه انجام دهید.

روند تعمیر لپ تاپ اچ پی :

  1. اولین مرحله از تعمیر لپ تاپ اچ پی، به این صورت است که کارشناسان و متخصصین تعمیر، سوالاتی از شما در ارتباط با اختلال و مشکلات پیش آمده در دستگاه می‌کنند؛ همچنین علل احتمالی این مشکلات هم پرسیده و اگر پیشامد یا اتفاقی قبل از مراجعه افتاده است حتماً باید بیان شود.
  2. در مرحله‌ی دوم تعمیر لپ تاپ اچ پی،  دستگاه شما به طور تخصصی عیب یابی شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از شناسایی مشکلات پیش آمده به شما اعلام می‌شوند.
  3. اقداماتی که جهت تعمیر لپ تاپ اچ پی باید انجام شود با شما در میان گذاشته می‌شود تا در صورت تایید پروسه‌ی تعمیر شروع شود.
  4. اگر هر کدام از قطعات معیوب شده قابل تعمیر و بازیابی نباشد توسط تیم فنی مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ اچ پی تعویض می‌شوند. لازم به ذکر است که مراکز معتبر این کمپانی آرشیوی از تمام قطعات را به طور کاملاً اورجینال در اختیار دارند تا از کیفیت و کارایی دستگاه کاسته نشود. ضمن اینکه تعویض با رضایت و هماهنگی شما انجام می‌شود. 
  5. بعد از پایان یافتن پروسه‌ی تعمیر، ابتدا دستگاه توسط کارشناسان حاضر در نمایندگی تست و بعد با شما تماس می‌گیرند؛ لپ تاپ مجدداً در حضور شما تست می‌شود تا با خیال راحت و اطمینان آن را تحویل بگیرید.  

دیگر خدمات ارائه شده در مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی :

  • بررسی همه جانبه‌ی دستگاه و قطعات الکترونیکی آن از جمله : خازن‌ها، ترانزیستورها، مقاومت‌ها، دیودها، فت ها و…،
  • همچنین تعویض آنها در صورت نیاز
  • برطرف کردن مشکلات مدار powering و مدار PWM و مدار تامین کننده‌ی سی‌پی یو
  • به روز رسانیِ انواع بایوس لپ تاپ اچ پی، و باز کردن قفل لپ تاپ یا به عبارتی برداشتن پسورد
  • بررسی همه‌جانبه‌ی ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی جهت پیشگیری از سوختگی پیکسل یا ضعیف و کم نور شدن فلورسنت، انواع مشکلات ولتاژ و..
  • تعمیر و تعویض انواع مودم لپ تاپ
  • گشودن و به روزرسانیِ انواع پسورد بایوس و هارد لپ تاپ اچ پی در صورت امکان
  • تعیرات تخصصی آداپتور لپ تاپ اچ پی
  • تعمیر و بازیابی شکستگی‌های لولا و قاب و همچنین تعویض قاب لپ تاپ اچ پی
  • تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ اچ پی
  • تعمیر و تعویض وایرلس و بلوتوث لپ تاپ اچ پی
  • نصب نرم افزارهای متناسب با لپ تاپ اچ پی
  • بررسی و کنترل تمام اتصالات، فن‌ها، درایوهای نوری، منبع تغذیه و کابل‌های اتصال لپ تاپ اچ پی
  • گردگیری تمام منافذ ورودی هوا به داخل لپ تاپ اچ پی
  • بررسی همه جانبه‌ی هارد از لحاظ سلامتی سیلندر و مکانیک هارد در لپ تاپ اچ پی
  • نصب ویندوز، درایورها و تمام نرم افزارهای تخصصی و عمومی
  • روغن کاری تمام فن‌ها، به همراه شستشوی هیت سینگ (هت سینک) پردازنده و کارت گرافیک
  • تعمیرات انواع درایورهای نوری لپ تاپ اچ پی به صورت فوق تخصصی
  • تعویض انواع چیپ، برطرف کردن مشکلات مدار صدا و مدار‌های LAN,RTC و مدار CLOCK
  • رفع مشکلات مدار باک شارژر، گرافیک، چیپ شمالی و جنوبی و…
  • انجام تنظیمات به طور تخصصی برای بهینه سازی و افزایش سرعت نرم افزارهای کاربردی لپ تاپ اچ پی
  • تعمیر بازسازی و ترمیم بسیاری از عیوب دیگر در واحد تعمیر لپ تاپ اچ پی
  • تعمیر لپ تاپ اچ پی، در قسمت گرافیکی و در صورت نیاز تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ
  • کنترل ولتاژ تمام مدارهای الکترونیکی، مادربرد، کارت گرافیک، مودم، پاور و..
  • تعمیر مادربرد لپ تاپ اچ پی
  • تعویض سلول برای رفع مشکل تخلیه سریع باتری و تعمیر برد جهت رفع مشکلاتی از جمله عدم برقراری ارتباط با دستگاه
  • تعویض مادربرد لپ تاپ اچ پی
  • تعمیر و بازیابی سیلندر، برد، رفع بدسکتور، بازیابی اطلاعات و تست سلامت انواع هارد دیسک اچ پی
  • تعمیرات شارژر لپ تاپ اچ پی به طور تخصصی
  • تعمیر و ترمیم هارد دیسک لپ تاپ (مکانیکی و الکترونیکی)
  • تعمیر و بازیابی باتری لپ تاپ اچ پی
  • خدمات تخصصی تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی

دلایل داغ شدن لپ تاپ اچ پی چیست و چگونه می‌شود این مشکل را حل کرد ؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با مشکل داغ کردن لپ تاپ اچ پی مواجه شده باشید؛ طبق تحقیقات و بررسی‌های تیم فنی مرکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، این مشکل معمولاً دلایل مختلفی دارد گاهی اوقات بر اثر بروز اختلالات نرم افزاری مثل : نصب نرم افزار‌های سنگین یا به روز رسانی نکردن درایورهای لپ تاپ پیش می‌آید؛ در برخی موارد هم مشکلات سخت افزاری از جمله خرابی فن دستگاه، خرابی CPU یا خرابی باتری باعث داغ کردن آن می‌گردد. در ادامه به ذکر چند مورد رایج در ارتباط با داغ کردن لپ تاپ و همچنین راهکارهای حل این مشکل می‌پردازیم.

·       مسدود شدن منافذ ورود و خروج هوا در لپ تاپ :

گفتنی است که انسداد منافذ ورود و خروج هوای لپ تاپ یکی از شایع ترین دلایل داغ کردن آن می‌باشد. همانطور که می‌دانید قطعات دستگاه بر اثر فعالیت و کارکرد که دارند گرمای زیادی را تولید می‌کنند که این گرما بواسطه‌ی فن لپ تاپ دفع می‌گردد. تا بر اثر گرما و حرارت زیاد آسیبی به قطعات دستگاه وارد نشود؛ CPU یکی از قطعاتی است که گرمای زیادی را از خود تولید می‌کند این در حالی است که اگر گرمای ناشی از پردازش‌های سنگین، به وسیله‌ی این قطعه‌ی کارامد رفع نشود آسیبی جدی به این قطعه و دیگر اجزای لپ تاپ وارد می‌شود؛ از همین رو یکی از قطعاتی که نقشی کلیدی در سلامت لپ تاپ دارد فن می‌باشد.

به طور کلی فن وظیفه‌ی دفع حرارت تولید شده در لپ تاپ ناشی از فعالیت و کارکرد سایر قطعات را بر عهده دارد که این گرما را از طریق منافد خروجی هوا در لپ تاپ، به بیرون هدایت می‌کند. به همین دلیل اگر این منافذ خروجی مسدود شده باشند تلاش‌های فن دستگاه جهت خروج گرما از لپ تاپ بی اثر می‌باشد؛ شاید برای شما هم سوال باشد که منافذ ورود و خروج هوا چگونه مسدود می‌شوند ؟ توجه داشته باشید که با قرار دادن لپ تاپ روی پتو یا فرش منافذ ورود و خروج هوا را در آن مسدود می‌کنید؛ لازم به ذکر است که وارد شدن گرد و غبار به لپ تاپ نیز یکی دیگر از راه‌های داغ شدن آن است چرا که یکی از دلایل بسته شدن منافذ لپ تاپ می‌باشد. در پایان کارشناسان و متخصصان مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی توصیه دارند که سعی کنید همیشه دستگاه خود را روی میز یا سطح صاف قرار دهید تا منافذ آن بسته نشوند و هر چند وقت یکبار هم جهت سرویس کردن آن اقدام نمایید.

·       آپدیت نکردن درایورهای لپ تاپ و استفاده از درایورهای قدیمی :

حتما شما هم مشاهده کرده‌اید که شرکت‌های توسعه دهنده‌ی نرم افزار بعد از تولید یک نرم افزار خاص و قرار گرفتن آن در اختیار کاربران، نسخه‌های زیادی را از آن با عنوان آپدیت یا به روز رسانی منتشر می‌نمایند. در واقع این توسعه‌دهندگان این نرم افزارها، با انتشار نسخه‌ی جدید به رفع باگ‌های آن می‌پردازند؛ همچنین سرعت اجرای نرم افزار، رابط کاربری و دیگر ویژگی‌های آن را نیز اصلاح می‌نمایند. این مسئله در ارتباط با درایورهایی که روی سیستم دارید نیز صدق می‌کند. تولید کنندگان درایورهای لپ تاپ هر بار با انتشار نسخه‌ی جدیدی از این درایورها سرعت آن را بهبود و باگ‌های آن را نیز یرطرف می‌کنند.

از جمله باگ‌هایی که در درایورهای قدیمی وجود دارد این است که موجب داغ شدن لپ تاپ می‌شود. البته نا گفته نماند که این مشکل در نسخه‌های جدید درایورهای لپ تاپ رفع و رجوع شده است. نتیجه‌ی کلی این است که استفاده از درایورهای قدیمی یکی دیگر از دلایل ثابت شده در داغ کردن لپ تاپ است؛ بنابراین اگر مدت زیادی است که جهت آپدیت کردن درایورهای لپ تاپ خود اقدام نکرده‌اید. بهتر است در اسرع وقت و قبل از تعمیر لپ تاپ اچ پی، جهت آپدیت آنها اقدام کرده تا از شر مشکل داغ شدن لپ تاپ راحت شوید.

·       نصب نرم افزارهای سنگین و ناسازگار با کانفیگ لپ تاپ :

توجه داشته باشید که هرگاه قصد نصب نرم افزار جدیدی را روی دستگاه خود داشتید؛ حتما قبل از آن پیش نیاز برنامه را مطالعه نمایید و دقت کنید که جهت اجرا شدن روی سیستم نیازمند چه مشخصات سخت افزاری یا کانفیگی است. متاسفانه بسیاری از کاربران لپ تاپ، ابتدا نرم افزار مد نظر خود را دانلود و روی سیتم خود نصب می‌کنند و بعد از آن متوجه ناسازگاری آن با مشخصات سخت افزاری دستگاه خود می‌شوند یا به عبارت دیگر برای لپ تاپ آنها خیلی سنگین است؛ نصب نرم افزار‌های سنگین روی لپ تاپ نه تنها باعث کند شدن دستگاه می‌شوند بلکه تاثیر زیادی در داغ شدن زیاد آن نیز دارند چرا که CPU مجبور است برای اجرای نرم افزاری که در قدرت و توان او نیست بار پردازشی زیادی را بگذارد که  باعث تولید حرارت بیشتری توسط پردازنده شده و در نهایت لپ تاپ داغ می‌کند.

بروز مشکلات سخت افزاری :

به غیر از دلایلی چون بسته شدن منافذ ورود و خروج هوا، به روز رسانی نکردن درایورها و نصب نرم افزارهای سنگین روی لپ تاپ که همگی از دلایل داغ کردن دستگاه شما می‌باشند؛ بروز مشکلات سخت افزاری یکی دیگر از مواردی است که در ایجاد این مشکل بی تاثیر نمی‌باشد و شما را نیازمند به تعمیر لپ تاپ اچ پی می‌کند. از جمله مشکلات سخت افزاری می‌توان به خراب بودن باتری لپ تاپ، خراب بودن CPU و همچنین خرابی فن دستگاه اشاره کرد این موارد موجب داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می‌شوند.

نا گفته نماند که در بیشتر مواقع خراب شدن یا ضعیف شدن فن دلیل داغ کردن زیاد لپ تاپ است چرا که هر گونه اختلالی در آن باعث می‌شود که حرارت ایجاد شده از فعالیت دیگر قطعات به درستی دفع و خارج نشود. توجه داشته باشید که اگر تمام موارد گفته شده را بررسی کردید و به نتیجه‌ای نرسیدید؛ توصیه می‌کنیم که حتما به مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و مشکل را با کارشناسان مجموعه در میان بگذارید تا دستگاه شما را بطور تخصصی عیب یابی کرده و مشکل پیش آمده را در اسرع وقت شناسایی و برطرف نمایند.

روش‌های رفع مشکل داغ کردن لپ تاپ اچ پی :

گفتنی است که بالا رفتن دمای لپ تاپ با توجه به ساختار آن امری کاملاً طبیعی می‌باشد؛ فشردگی قطعات دستگاه باعث شده که که در بخش‌های مختلف لپ تاپ هوای زیادی در جریان نباشد به همین دلیل وقتی چند برنامه را به طور همزمان پخش کنید با افزایش دما مواجه می‌شوید؛ تولید کنندگان با تعبیه‌ی فن به کنترل این دما کمک کرده‌اند به این صورت که به محض اینکه دمای دستگاه بالا رود فن شروع به کار کرده و جهت ضمانت سلامت قطعات دما را کم می‌کند. اما بعضی مواقع افزایش دما به حدی است که به وضوح در بدنه‌ی دستگاه قابل لمس است در چنین حالتی اوضاع خطرناک بوده و کاربران را نگران می‌کند. داغ کردن لپ تاپ به غیر از مدل و برند آن دلایل مختلفی دارد که در مطالب قبل به آنها پرداختیم؛ حالا میخواهیم روش‌های برطرف کردن این مشکل را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

·       تمیز کردن منافذ هوای لپ تاپ :

اگر متوجه شدید که بدنه‌ی لپ تاپ شما زیاد از حد داغ شده است و این اختلال دائماً در حال تکرار است؛ اولین قدم منافذ هوای آن را چک کنید؛ همانطور که قبلاً اشاره کردیم این منافذ ممکن است بر اثر گرد و غبار، پرز و مو یا هر چیز دیگری بسته شوند در این حالت هیچ جریان هوایی میان قطعات رد و بدل نشده و دمای دستگاه بالا می‌رود؛ بنابراین اگر با انسداد این منافذ مواجه شدید در اسرع وقت با استفاده از اسپری هوا تمیز نمایید تا به این ترتیب مادربرد، سی‌پی‌یو و دیگر قطعات لپ تاپ اچ پی به خطر نمی‌افتند.

·       استفاده از فن جانبی :

استفاده از فن‌های جانبی یکی دیگر از راه‌های برطرف کردن مشکل داغ شدن لپ تاپ است که البته حالت پیشگیرانه نیز دارد. کول پد وسیله‌ای کاربردی است که طراحی آن به صورتی است که زیر لپ تاپ قرار می‌گیرد و با یک کابل یو‌اس‌بی به لپ تاپ متصل می‌شود. با گذاشتن این وسیله‌ی کاربردی زیر دستگاه هم سطح زیر دستگاه صاف است که خود موجب کاهش دمای آن می‌شود و هم در صورت بالا رفتن دمای لپ تاپ فن دوم یا همان کول پد به خنک کردن دستگاه، و بی نیاز شدن از تعمیر لپ تاپ اچ پی کمک می‌کند.

·       تعمیرات نرم افزاری لپ تاپ اچ پی :

اگر بعد از بررسی‌های اولیه متوجه شدید که داغ شدن لپ تاپ اچ پی بر اثر مشکلات نرم افزاری می‌باشد؛ لازم است در اسرع وقت جهت ترمیم و رفع معایب این قسمت اقدام نمایید. به عنوان مثال : ممکن است بازی یا برنامه‌ی گرافیکی خاصی روی دستگاه نصب کرده‌اید که انرژی زیادی از آن می‌گیرد یا اینکه سیستم ویروسی شده و به همین دلیل حرارت قطعات به سرعت بالا می‌رود. توجه داشته باشید که در بعضی موارد حتی تغییر در تنظیمات سیستم هم ممکن است در بروز این مشکل تاثیر داشته باشد.

در این حالت شما می‌توانید به تنظیم بخش‌‌هایی مانند نور صفحه، کم کردن سرعت سی‌پی‌یو، ضمن برطرف کردن مشکل پیش آمده دمای دستگاه خود را نیز کنترل نمایید. لازم به ذکر است که نرم افزارهایی وجود دارد که جهت خنک سازی لپ تاپ می‌توانند به شما کمک زیادی بکنند. در نهایت توصیه می‌کنیم جهت نصب نرم افزارهای کمکی و همچنین برطرف کردن دیگر مشکلات نرم افزاری به یکی از مراکز رسمی و معتبر تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و از کادر فنی مجموعه کمک بخواهید.

·       تعمیر فن لپ تاپ اچ پی :   

گفتنی است که شما در نهایت می‌توانید با تعمیر فن لپ تاپ اچ پی، مشکل داغ کردن و افزایش دمای آن را رفع و رجوع نمایید. لازم به ذکر است که خراب شدن فن و از کار افتادن آن یکی از اصلی ترین دلایل بالا رفتن دمای دستگاه شما می‌باشد؛ دقت کنید طبق نظر کارشناسان مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، ادامه دار شدن این مشکل بسیار خطرناک بوده و حتی ممکن است منجر به سوختن یا از کار افتادن قطعاتی مانند : مادربرد، سی‌پی‌یو، و کارت گرافیک نیز بشود.

تعمیر لپ تاپ hp

خرابی فن و اثرات مخرب آن روی لپ تاپ :

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم فن یکی از قطعات بسیار مهم و کارامد دستگاه است که وظیفه‌ی خنک سازی بخش‌های دیگر دستگاه را بر عهده دارد. گفتنی است که هر لپ تاپ از بدنه و یک محفظه‌ی کوچک و باریک جهت نصب قطعات سخت افزاری تشکیل شده است. که این قطعات به طور فشرده کنار هم قرار گرفته‌اند. به همین دلیل تهویه‌ی هوا به درستی میان آنها صورت نمی‌گیرد؛ اما این کار به عهده‌ی یکی از مهمترین قسمت‌های لپ تاپ است که فن نامگذاری شده است.

پره‌های فن با چرخیدن هوایی ثابت را در دستگاه تولید و سبب کم شدن گرمایی که توسط سی‌پی‌یو تولید شده می‌شوند. در نتیجه اگر این قطعه خراب شود دیگر هیچ ابزار و سیستمی جهت خنک کردن دستگاه وجود نداشته، دما کم نشده و در نتیجه لپ تاپ داغ می‌شود. که این داغ کردن مکرر می‌تواند آسیب‌هایی جدی سخت افزاری، به لپ تاپ شما وارد کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده‌ی هر کدام از قطعات لپ تاپ به ویژه فن، در اسرع وقت به یکی از مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و مشکل پیش آمده را قبل از اینکه به دیگر قطعات آسیبی بزند برطرف نمایید.

علت‌های اصلی خراب شدن فن لپ تاپ :

لازم به ذکر است که بیشتر خرابی‌های سخت افزاری که برای دستگاه به وجود می‌آید ابتدا دارای علائم مشخصی نمی‌باشند و با نشانه‌های کوچک و نا محسوسی نمایان می‌شوند که البته همین نشانه‌های کوچک شما را از شروع خرابی‌ها مطلع می‌کنند. خراب شدن فن لپ تاپ هم از این ماجرا مستثنی نبوده و در ابتدای خراب شدن علائم کوچکی را به همراه دارد که با گذر زمان تشدید می‌شوند در نتیجه شما می‌توانید با دقت این علائم اولیه را شناسایی و در جهت عدم تشدید آنها اقدام نمایید. تا به این صورت از خرابی‌های بیشتر و آسیب‌های جدی‌تر پیشگیری نمایید. در ادامه به علت های اصلی خرابی فن لپ تاپ و علائم رایج آن می‌پردازیم.

·       نوسات برق : 

گفتنی است که نوسات نامناسب ولتاژی یکی از شایع‌ترین علت‌های خراب شدن و از کار افتادن قطعات سخت افزاری لپ تاپ از جمله فن می‌باشد. توجه داشته باشید که نوسات نا متناسب برق می‌تواند دستگاه شما را از لحاظ سخت افزاری درگیر آسیب‌های جدی و خسارت‌های غیر قابل جبرانی بکند طوری که آنها را به طور کلی از کار افتاده کند. برق شهری که دارای ولتاژ 220 می‌باشد نوسات مخرب زیادی دارد و به ویژه برای لپ تاپ که مستقیماً به برق شهری متصل می‌شود و سروکار دارد بسیار خطرناک می‌باشد. از این رو کارشناسان مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی توصیه دارند که همیشه قبل از استفاده از دستگاه و اتصال آن به برق شهری، حتما از محافظ برق استفاده نمایید. تا بتوانید با این کار تا جای ممکن از خسارت‌هایی چون سوختگی و از کار افتادن قطعات، مخصوصاً فن پیشگیری نمایید.

·       دمای زیاد لپ تاپ :

دمای بالای لپ تاپ یکی دیگر از دلایل خرابی فن به شمار می‌رود. با وجود اینکه فن خود وظیفه‌ی خنک کردن دستگاه را بر عهده دارد اما گرمای بیش از حد لپ تاپ می‌تواند این قطعه را نیز دچار آسیب کرده و باعث سوختگی یا خرابی آن گردد. کارشناسان نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی، توصیه می‌کنند که جهت پیشگیری از خراب شدن قطعات سخت افزاری لپ تاپ به ویژه فن نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم را رعایت نمایید. اولین قدم جهت پیشگیری از ایجاد خطر و آسیب این است که از استراحت ندادن و استفاده‌ از سیستم به مدت طولانی جداً بپرهیزید کارکردن طولانی با دستگاه باعث ضعیف شدن عملکرد قطعات شده و در نهایت منجر به افزایش دما و دیگر اختلالات می‌گردد.

از همین رو دقت کنید که بعد از چند ساعت استفاده‌ی متمادی حتماً به لپ تاپ خود استراحت بدهید. یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی که از داغ کردن لپ تاپ جلوگیری می‌کند استفاده از کول پد می‌باشد. کول پدها به صورت صفحه‌ای با منافذ باز طراحی شده‌اند که داخل آنها یک یا چند فن تعبیه شده است. این صفحه‌ی کارامد به عنوان فنی مجزا در سطح زیرین دستگاه قرار می‌گیرد و می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش دمای لپ تاپ داشته باشد از سویی دیگر،  روند تهویه هوا و خنک سازی قطعات سخت افزاری دستگاه با استفاده از کول پد به خوبی انجام شده و لپ تاپ از افزایش دما و آسیب‌های بعد از آن در امان می‌ماند.

·       نفوذ گرد و غبار و آلودگی داخل لپ تاپ :   

نفوذ گرد و خاک و آلودگی به قسمت‌های داخلی لپ تاپ و انباشته شدن آن یکی دیگر از دلایل رایج بالا رفتن دمای لپ تاپ می‌باشد. همانطور که می‌دانید گرد و خاک، چربی، آشغال‌های ریز و مواد چسبنده مواد مضری هستند که اگر به بخش‌های داخلی دستگاه شما نفوذ کنند عملکرد قطعات را دچار اختلال کرده و فضای میان آنها را نیز پُر می‌کنند در نتیجه قسمت‌های درگیر شده مختل و دچار نقص می‌شوند که در نهایت منجر به تولید گرمای آنها می‌شود.

این مشکل می‌تواند به بخش‌های مختلف دستگاه، مخصوصاً فن‌هایی که وظیفه‌ی آنها خنک سازی لپ تاپ است آسیب و خسارتی جدی  وارد کند و در آخر هم باعث از کار افتادگی آنها شود. از این رو تعمیرکاران و مهندسین مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، توصیه دارند که پیش از آنکه آلودگی‌ها در قسمت‌های داخلیِ سیستم شما انباشته شده و عواقب مخربی به بار آورد مرتباً جهت سرویس و پاکسازی قطعات سیستم خود، به نمایندگی‌های رسمی این کمپانی مراجعه نمایید.

نصب بازی و نرم‌ افزار‌های سنگین : ‌

توجه داشته باشید که نصب کردن برنامه‌هایی که متناسب با سخت افزار سیستم شما نیستند نتیجه‌ای جز اختلال در عملکرد قطعاتی مانند: کارت گرافیک، سی‌پی‌یو ندارد که این اختلال هم منجر به هنگ کردن مکرر سیستم حین استفاده از این نرم افزارها و بالا

رفتن دمای آن می‌شود؛ بنابراین دقت کنید که از نصب بازی یا هر برنامه‌ی سنگین و نامتناسب در لپ تاپ خود خودداری کنید.

علائم شایع خرابی فن لپ تاپ :

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های پیشگیری از گسترش خرابی و آسیب‌دیدن هر چه بیشتر قطعه‌ی معیوب لپ تاپ از جمله فن یا هر قسمت دیگری، شناسایی به موقع و رفع فوری مشکل می‌باشد؛ به همین جهت بهتر است که علائم اولیه‌ی خرابی فن آشنا شوید تا اگر هر کدام از آنها را مشاهده کردید در اسرع وقت به یکی از مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و جهت ترمیم و بازیابی بخش آسیب دیده اقدام کنید. یکی از علائم رایج خراب شدن فن این است که صدایی بلند و عجیب از لپ تاپ تولید می‌شود.

توجه داشته باشید که صدای فن به طور معمول آن قدرکم است که تنها در صورتی قابل شنیدن است که گوش خود را به بدنه‌ی این دستگاه بچسبانید؛ بنابراین اگر هنگام کار کردن با لپ تاپ خود صدای بلند و غیر معمولی از دستگاه به گوش شما رسید ممکن است که به دلیل خراب شدن و آسیب دیدن اجزاء، فن باشد. یکی دیگر از اختلالات رایجی که از علائم خرابی فن به شمار می‌رود این است که گرمای دستگاه به طور دائم و غیر طبیعی بالا می‌رود. اگر با هر کدام از دو موردی که ذکر شد مواجه شدید در اسرع وقت جهت عیب یابی و تعمیر دستگاه به یکی از مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه نموده و از پیشامد و خسارت‌های بعدی پیشگیری نمایید.

تعمیر و تعویض فن لپ تاپ :  

لازم به ذکر است که مراکز رسمی و معتبر تعمیر لپ تاپ اچ پی، با به کارگیری کادری فنی، متخصص و مجرب و همچنین بهره‌مندی از تجهیزاتی مدرن و ابزارآلاتی پیشرفته در زمینه‌ی تعمیر و تعویض قطعات سخت افزاری و همچنین برطرف کردن مشکلات نرم افزاریِ لپ تاپ‌های اچ پی، در صورتی خرابی فن یا هر قطعه‌ی دیگری، دستگاه شما را دراسرع وقت به بهترین صورت و نوین ترین شیوه، عیب یابی کرده و جهت تعمیر یا تعویض فن و دیگر قطعات معیوب اقدام می‌کنند. ضمن اینکه آرشیوی از تمامی قطعات لپ تاپ اچ پی را به صورت کاملاً اورجینال در اختیار دارند تا در صورت به کارگیری از کیفیت و کارایی دستگاه شما کاسته نشود.

دلایل شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی :

ممکن است به دلایل مختلفی، لپ تاپ اچ پی شارژ نشود. اما پی بردن به هر یک از علت‌ها، نیازمند این است که دستگاه به طور تخصصی و مرحله به مرحله بررسی و عیب یابی شود؛ گاهی اوقات این دلایل ساده و ابتدایی بوده و با تغییرات کوچکی در سطح دستگاه می‌توان مشکل را حل کرد اما در بعضی موارد مشکل شارژ نشدن بر اثر عیوب سخت افزاری یا نرم افزاری پیچیده‌ای بوده که جهت رفع آنها حتما باید به مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه کرده و از متخصصان این حوزه کمک بخواهید. در ادامه راه کارهایی را شرح می‌دهیم تا بتوانید به کمک آنها مشکل پیش آمده را برطرف نمایید و در صورتی که با اجرای این روش‌ها مشکل پیش آمده حل نشد به نمایندگی‌های رسمی این کمپانی مراجعه کرده و مشکل را با کادر فنی مجموعه در میان بگذارید. توجه داشته باشید که قبل از هر چیزی لازم است مراحل عیب یابی را طی نمایید.

اقدامات اولیه جهت رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی : 

  1. در اولین اقدام جهت عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی، پریز و کابل اتصال را بررسی و مطمئن شوید که اتصال درست و پریز برق نیز سالم است
  2. اگر از درستی پریز و کابل اتصال خیالتان راحت شد و مطمئن شدید مشکل از این موارد نبوده، در دومین گام تنظیمات لپ تاپ را ریست کرده و آنها را به حالت پیش فرض بازگردانید. اگر ریست کردن نیز مشکل شارژ نشدن دستگاه را حل نکرد احتمال بعدی خرابی باتری لپ تاپ است
  3. جهت عیب‌یابی دستگاه، بهتر است سیم برق را به مدت چند دقیقه از پریز خارج کرده و از پریز دیگری استفاده نمایید. همچنین لپ تاپ را از کابل جدا کرده و پس از دقایقی به کابل دیگری وصل کنید. اگر امکان جدا کردن باتری لپ تاپ را داشتید، آن را زمانی که دستگاه به منبع تغذیه وصل نیست جدا کنید. (از متصل نبودن لپ تاپ به برق مطمئن شوید)
  4. در این مرحله جهت رفع مشکل شارژ نشدن، دکمه‌ی پاور لپ تاپ اچ پی را به مدت دو دقیقه نگهدارید و بعد از این کار باتری را روی دستگاه بگذارید و از پریز برق دیگری استفاده کنید.

بررسی کابل و اشکالات آن : 

  1. در این مرحله که در واقع مرحله‌ی دوم عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی می‌باشد؛ لازم است کابل مصرفی را کاملاً بررسی کرده و از فرسوده نبودن و عدم پارگی آن مطمئن شوید. دقت کنید که بوی سوختگی را جدی بگیرید و اگر احساس کردید بدانید که مشکل از کابل است؛ بنابراین جهت تهیه‌ی کابل جدید اقدام نمایید.
  2. قبل از اقدام به خرید کابل، گارانتی دستگاه خود را چک کنید در صورتی که گارانتی آن به پایان نرسیده باشد می‌توانید جهت تهیه‌ی کابل به نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی مراجعه و از گارانتی استفاده نمایید.

بررسی دیگر اتصالات دستگاه : 

  1. در مرحله‌ی سوم عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی، لازم است بخش اتصال دستگاه مورد بررسی قرار گیرد. اگر کابل متصل به دستگاه سست باشد به احتمال زیاد این قسمت دچار مشکل شده است، سیم برق را از پریز و از دستگاه جدا

کرده و با کمک یک خلال دندان، گرد و خاک و پرز ، داخل زبانه‌ی پین و کابل را تمیز نمایید.

  • دستورالعمل‌هایی که در دفترچه راهنمای لپ تاپ اچ پی قید شده را مطالعه کرده و از آنها بهره ببرید. البته توصیه‌ی ما این است که این اقدامات را به کادر فنی و متخصص مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی سپرده تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان دریافت نمایید.

جدا کردن باتری لپ تاپ :

  1. در مرحله‌ی چهارم عیب یابی شارژ نشدن باتری لپ تاپ اچ پی، لازم است دستگاه خود را خاموش کرده و باتری آن را  جدا نمایید. باتری را به مدت 10 ثانیه  بیرون از دستگاه نگه داشته و مجدداً سر جای خود تعبیه کنید. حالا دستگاه را روشن کرده و ده ثانیه فرصت دهید که آیا لپ تاپ شارژ می‌گیرد یا خیر.
  2. ممکن است دستگاه شما از آن دسته از لپ تاپ‌هایی باشد که نمی‌توان به راحتی به باتری آن دسترسی پیدا کرد؛ یا به عبارتی محفظه‌ی واضحی برای باتری ندارد. در این صورت بدون اینکه باتری را دستکاری یا خارج نمایید. بعد از گذشت 10 ثانیه مجدداً دستگاه را روشن نمایید.

بررسی دمای باتری :

  1. در این مرحله دمای باتری دستگاه خود را بررسی نمایید. در صورتی که بیش از حد گرم باشد؛ حتماً بگذارید لپ تاپ خنک شود. چرا که گرما و حرارت بیش از حد دستگاه می‌تواند در روند شارژ آن دخیل باشد. فقط توجه داشته باشید که برای پیشگیری از داغ شدن لپ تاپ حتما باید علت آن را بدانید تا بتوانید از این رویداد پیشگیری نمایید. حتی اگر تا به حال چنین موردی برای شما پیش نیامده باشد.
  2. دستگاه خود را خاموش کرده و بگذارید تا هم لپ تاپ و هم باتری آن به خوبی خنک شوند. دقت کنید که تمیز بودن دریچه‌های لپ تاپ تاثیر زیادی در روند خنکسازی آن دارند؛ از این رو اگر مدت زیادی است که آنها را گردگیری نکرده‌اید حتماً جهت تمیز کردن آنها اقدام نمایید.
  3. اگر در زمینه‌ی باز کردن قطعات لپ تاپ تبحر دارید می‌توانید جهت تمیز کردن گرد و خاک از هوای فشرده استفاده کنید. ضمن اینکه جهت انجام بهتر این کار می‌توانید دفترچه راهنمای لپ تاپ را نیز مطالعه کرده و اقدام کنید فقط فراموش نکنید که اقدامات ناشیانه گارانتی دستگاه را باطل می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید به مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی هم مراجعه کرده و از خدمات آنها بهره ببرید.

مرحله‌ی ششم عیب یابی شارژ نشدن باتری لپ تاپ اچ پی :

  1. در این مرحله دستگاه خود را بدون باتری روشن نمایید. جهت انجام این کار لپ تاپ خود را خاموش کرده و باتری را جدا کنید. حالا دکمه‌ی پاور را آن را فشار دهید اگر باز هم دستگاه کار نکرد احتمال اینکه با کابل دیگری احتیاج داشته باشد وجود دارد.
  2. اما در صورتی که دستگاه روشن شود احتمالاً مشکل از باتری است که در این صورت لازم است جهت تعویض باتری، به نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی، مراجعه نمایید. فقط دقت کنید در صورتی که باتری لپ تاپ شما از قابلیت جابجایی بهره‌مند نبود مراحل بعدی را طی نمایید.

استفاده از شارژر جایگزین :

در این مرحله از عیب یابی شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی، از شارژر دیگری استفاده نمایید. گاهی اوقات پیش می‌آید که آداپتور دارای ایراد باشد از این رو جهت اطمینان بیشتر شارژر دیگری را جایگزین نمایید. در صورتی که متوجه خراب بودن شارژر دستگاه شدید در اسرع وقت برای تهیه‌ی آن به یکی از مراکز تعمیر لپ تاپ اچ پی، مراجعه کنید.

دلایل نرم افزاری شارژر نشدن لپ تاپ اچ پی و راه‌حل‌های پیشنهادی :

در مطالب قبل علل سخت افزاری شارژ نشدن لپ تاپ اچ پی و راهکارهای برطرف کردن این مشکل را که توسط متخصصین و کارشناسان پارت تعمیر لپ تاپ اچ پی مورد بررسی قرار گرفته بود، با شما در میان گذاشتیم. در ادامه قصد داریم به شرح روش‌های تعمیرات نرم افزاری این مشکل بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

  • در این مرحله قبل از هر چیز تنظیمات بخش پاور را بررسی نمایید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.
  • به منو استارت رفته و کنترل پنل را باز کنید؛ حالا گزینه‌های پاور یا Power Option را انتخاب نمایید. اگر تنظیمات دستگاه روی low battery level تنظیم شده‌اند حتماً آنها را به حالت پیش فرض برگردانید. اگر با این کار مشکل پیش آمده رفع نشد مراحل بعد را طی کنید.  

قسمت مدیریت دستگاه یا Device Manager :

  • برای دسترسی به این تنظیمات می‌توانید عبارت Device Manager را منوی شروع سرچ کرده یا هم مراحل زیر را طی کنید.

Start – Control panal – System and Security – Device Manager    

  • به تنظیمات باتری رفته و بعد از باز شدن لیست روی گزینه‌ی Batteries کلیک کنید؛ علامت سه گوش کنار آن را انتخاب کرده تا لیست پیش روی شما باز شود.
  • نرم افزار درایور باتری را آپدیت نمایید. گزینه‌ی Microsoft AC Adapter را انتخاب کرده و روی عبارت Microsoft ACPL-Compliant Control Method Batter کلیک راست کرده و سپس گزینه‌ی Update Driver Software را انتخاب نمایید.
  • حالا لپ تاپ خود را مجدداً راه اندازی نمایید؛ سیستم را خاموش و دوباره روشن کنید. اگر مشاهده کردید که دستگاه شما هنوز هم شارژ نمی‌شود بخش به روزرسانی درایور را دوباره انجام دهید. روی تمام ورودی‌های قسمت باتری این کار را مجدداً انجام و در پایان لپ تاپ خود را ریست نمایید.
  • درایور را حذف کرده و دوباره نصب نمایید. اگر تا به حال موفق به انجام آن نشده‌اید روی Microsoft ACPL-Compliant Control Method Battery کلیک راست کرده و گزینه‌ی Uninstall را انتخاب نمایید با این کار درایور را حذف نصب می‌کنید.
  • بعد از پایان یافتن این روند روی دکمه‌ی تولبار کلیک کرده و گزینه‌ی Action را انتخاب کنید و بعد از آن Scan for hardware changes را انتخاب نمایید.
  • یک بار دیگر دستگاه خود را ریست کرده تا درایور مجدداً نصب شود. توجه داشته باشید در این مرحله به اینترنت نیاز دارید.

نتیجه گیری :

گفتنی است که عیب یابی و تعمیر لپ تاپ اچ پی، کاری کاملاً تخصصی و البته حساس می‌باشد؛ که در هر دو مرحله یعنی هم بررسی و عیب یابی و هم تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری، نیازمند علم و تبحر کافی می‌باشد. توصیه می‌کنیم جهت دریافت بهترین نتیجه حتماً کار خود را  به کارشناسان و متخصصان مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ اچ پی سپرده تا در کنار تخصص و تجربه‌، با استفاده از تجهیزات مدرن و ابزار کاملی که در اختیار دارند تعمیر و بازیابی لپ تاپ شما را در کمترین زمان و بهترین صورت انجام دهند ضمن اینکه ارائه‌ی تمام خدمات همراه با گارانتی می‌باشد تا شما از صحت و کیفیت کار و قطعات تعویض شده در دستگاه خود مطمئن باشید. همچنین قیمت این مراکز رسمی نسبت به خدمات کارامد و قطعات اورجینالی که استفاده می‌کنند بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.  

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

تعمیر لپ تاپ اچ پی

تعمیر لپ تاپ اچ پی

مراکز تعمیرات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی در تهران، به عنوان بخشی از شبکه خدمات پس از فروش این شرکت معتبر، به مشتریان فرصتی را ارائه می‌دهند تا در صورت بروز هر گونه مشکل یا نیاز به تعمیرات، به جایگاهی معتبر و متخصص مراجعه کنند. این مراکز مجهز به تجهیزات و فناوری‌های مدرنی هستند که توسعه‌ی چشمگیری در فرایند تعمیرات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی داشته‌اند. تیم‌های فنی با تجربه و آموزش دیده، به اصلاح و تعمیر مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دستگاه‌ها می‌پردازند و با استفاده از قطعات اصلی و استاندارد، کیفیت خدمات را حفظ می‌کنند.

همچنین، این مراکز با ارائه مشاوره‌های تخصصی به مشتریان، نکاتی را برای نگهداری و استفاده بهینه از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی ارائه می‌دهند. اطمینان از امنیت و کارایی بالای دستگاه، از مزایای این خدمات به شمار می‌رود. از طریق تماس با پشتیبانی مرکزی اچ‌پی یا مراجعه به وب‌سایت رسمی، مشتریان می‌توانند اطلاعات لازم را در خصوص مکان و ساعات کاری مراکز تعمیرات در تهران کسب کرده و از این خدمات حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

ادامه مطلب
تعمیر لپ تاپ سونی

تعمیر لپ تاپ سونی

معمولاً شرکت‌های مانند سونی دارای مراکز خدماتی هستند که برای تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولاتشان ایجاد می‌شوند. این مراکز ممکن است در مناطق مختلف شهر یا منطقه وجود داشته باشند و امکان تعمیر لپ‌تاپ‌ها و سایر محصولات را فراهم کنند. برای اطلاع از مکان و زمان دقیق مراکز تعمیرات سونی در تهران، بهتر است با پشتیبانی مرکزی سونی یا از طریق وب‌سایت رسمی آنها ارتباط برقرار کنید. این راه‌ها می‌توانند شما را به مقصد درست هدایت کنند و اطمینان حاصل کنند که لپ‌تاپ شما به بهترین شکل تعمیر شود.

ادامه مطلب