تهران،سهروردی شمالی،خ خرمشهر،جنب بانک رفاه،پلاک 81،طبقه 1 ، واحد 2

تعمیر لپ تاپ سونی

معمولاً شرکت‌های مانند سونی دارای مراکز خدماتی هستند که برای تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولاتشان ایجاد می‌شوند. این مراکز ممکن است در مناطق مختلف شهر یا منطقه وجود داشته باشند و امکان تعمیر لپ‌تاپ‌ها و سایر محصولات را فراهم کنند. برای اطلاع از مکان و زمان دقیق مراکز تعمیرات سونی در تهران، بهتر است با پشتیبانی مرکزی سونی یا از طریق وب‌سایت رسمی آنها ارتباط برقرار کنید. این راه‌ها می‌توانند شما را به مقصد درست هدایت کنند و اطمینان حاصل کنند که لپ‌تاپ شما به بهترین شکل تعمیر شود.

فهرست مطلب

همانطور که می‌دانید خدمات تعمیر لپ تاپ سونی برای آن دسته از کاربرانی است که اختلال یا مشکلی در دستگاه خود مشاهده کرده و به دنبال مرکزی مطمئن و مجاز جهت برطرف کردن و تعمیر آن می‌باشند. نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی این فرصت را به شما می‌دهد تا در صورت مشاهده‌ی هر گونه مشکل یا ایرادی با خیال راحت به این مرکز مراجعه کرده و بهترین خدمات را دریافت نمایید. گفتنی است که تعمیر لپ تاپ سونی در این مراکز با هزینه‌ای منصفانه و معقول و همراه با گارانتی انجام می‌شوند؛ بنابراین در صورت مشاهده‌ی هر یک از مشکلات رایج از جمله : هنگ کردن لپ تاپ سونی، خاموش شدن ناگهانی دستگاه، روشن نشدن لپ تاپ، روشن ماندن چراغ پاور حتی زمانیکه دستگاه خاموش است و دیگر مشکلاتی که گریبانگیر شما شده و باعث اتلاف وقت و به تعویق افتادن کارتان می‌شوند می‌توانید با خیال راحت به نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده و مشکل پیش آمده را با آنها در میان بگذارید.

همه‌ی ما می‌دانیم که اختلالاتی که برای دستگاه پیش می‌آید یا نرم افزاری است یا سخت افزاری اما پی بردن به نوع خرابی پیش آمده، شناسایی قطعه‌ی معیوب شده، اینکه قطعه‌ی آسیب دیده قابل تعمیر است یا باید تعویض شود، بر آورد هزینه و … همه نیازمند علم و تخصص بوده و باید توسط کارشناسان این حوزه بررسی شوند. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی به واسطه‌ی تیمی از افراد متخصص و دوره دیده و با استفاده از بهترین و بالاترین تجهیزات صورت می‌گیرد. آنها لپ تاپ شما را به بهترین صورت عیب‌یابی کرده و در اسرع وقت مشکلی اصلی آن را شناسایی می‌کنند تا بتوانند پاسخگوی تمام سوالات و ابهامات شما باشند. عیب یابی انواع لپ تاپ‌های سونی، تعمیر انواع لپ‌تاپ‌های سونی در تمام مدل‌ها، تعویض هر کدام از قطعات در صورت تعمیر نشدن و… از جمله سرویس‌های مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ سونی هستند که شما را از مراجعه به مراکز غیر معتبر و غیر رسمی بی نیاز می‌کنند.

تعمیر لپ تاپ سونی در تهران و کرج :

همه‌ی ما می‌دانیم که پیدا کردن یک مرکز مطمئن و صاحب نام به ویژه در شهرهای بزرگی مانند تهران و کرج کار آسانی نبوده و نیازمند تحقیق و پرس وجوی زیادی می‌باشد. به ویژه در ارتباط با دستگاه‌هایی که از قیمت بالایی برخوردارند قطعاً سپردن آنها به مراکز غیر معتبر ریسک بالاتری داشته و استرس زیادی برای کاربران به همراه دارد. اما خبر خوش اینکه اگر از کاربران ساکن پایتخت یا کلان شهرهایی مانند کرج هستید باید بگوییم که نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی در این شهرها هم شعبه داشته و این زمینه را برای کاربران فراهم آورده تا با اطمینان و خیالی آسوده دستگاه خود را سپرده و بهترین خدمات را دریافت نمایند.

این مراکز رسمی بی هیچ ادعایی و تنها به تعریف و تایید کاربران، جزء بهترین مراکز حوزه‌ی تعمیرات بوده که با بکارگیری مجرب‌ترین و متبحرترین نیروها و همچنین استفاده از کارگاه‌های مجهز تعمیراتی توانسته‌اند پیچیده‌ترین مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ را در اسرع وقت رفع و رجوع کنند تا شما بتوانید با همان کیفیت از دستگاه خود استفاده نمایید. تمام کاربران تهرانی از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب و همچنین تمام نقاط کرج می‌توانند بهترین و امن‌ترین خدمات تعمیر لپ تاپ سونی را دریافت نمایند.

تعمیر لپ تاپ سونی

گارانتی تعمیر لپ تاپ سونی :

گفتنی است که تمامی مراکز معتبر تعمیرات لپ تاپ، اقدام به ارائه‌ی سرویس گارانتی تعمیر لپ تاپ به مشتریان و کاربران را دارند تا بدین وسیله فرصتی برایشان مهیا باشد که حتی اگر یک درصد بعد از تعمیر و تحویل گرفتن دستگاه، دچار مشکل قبلی شدند؛ مجبور نباشند برای تعمیر مجدد لپ تاپ متحمل هزینه شوند. خوشبختانه نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به عنوان یکی از مراکز معتبر و به نام، سرویس‌ گارانتی را در زمینه‌ی عیب‌یابی و تعمیر به کاربران لپ تاپ سونی ارائه می‌دهد. از این اگر شما هم از مصرف کنندگان این برند خوش ساخت و با کیفیت هستید در صورت مشاهده‌ی هر مشکل یا اختلالی با خیال راحت به این مرکز مراجعه کرده و دستگاه خود را جهت عیب‌یابی و تعمیر به کارشناسان مجموعه بسپارید.

خدمات تعمیر لپ تاپ سونی : 

همانطور که می‌دانید خدمات تعمیر لپ تاپ سونی مانند دیگر برند‌ها گسترده بوده و به چند کار خاص خلاصه نمی‌شود اگر بخواهیم به بخشی از خدماتی که در این مراکز معتبر ارائه می‌شود اشاره کنیم می‌توان سرویس‌های زیر را نام برد : بازیابی اطلاعات، ویروس کُشی، تعویض و تعمیر رم، تعمیرات تخصصی کارت گرافیک، تعمیر و تعویض کیبورد، تعمیر ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی، تعمیر و تعویض بدنه، تعویض فن، تعمیر لولا، تعمیر و تعویض باتری، تعمیر اسپیکر، رفع مشکلات مربوط به وصل شدن به اینترنت و کرش کردن سیستم، رفع مشکل کند شدن سرعت اجرای برنامه‌ها، بروز رسانی و نصب سیستم عامل، تعمیر هنگ کردن سیستم هنگام اجرای برنامه‌ها، رفع مشکلات تصویر، تعمیر دیسک سخت، تعمیرات نمایشگر، برطرف کردن مشکلات بوت و… همانطور که در مطالب قبل هم اشاره کردیم ارائه‌ی گارانتی معتبر برای تمامی خدمات نماد اصالت خدمات و اورجینال بودن قطعات می‌باشد و امکان پیگیری تعمیرات را تا مدت زمان معینی برای هموطنان عزیز فراهم می‌کند.

تعمیر هارد لپ تاپ سونی :

اگر شما هم با مشکلاتی مانند شنیدن سر و صدای زیاد از لپ تاپ، نمایش پیغام فرمت هارد، نمایش ندادن ظرفیت صحیح هارد، عدم شناسایی هارد و این قبیل اختلالات رو‌به‌رو هستید باید بگوییم که متاسفانه نشانه‌های خرابی هارد لپ تاپ شما بوده و با مشکلی جدی مواجه شده است. گفتنی است که این قبیل مشکلات همه نیازمند تعمیرات تخصصی می‌باشند؛ بنابراین در صورتی که هر کدام از این نشانه‌ها را مشاهده کردید بهترین اقدام این است که بدون هیچ گونه دستکاری، حذف یا ذخیره کردن اطلاعات جدید در دستگاه، جهت عیب یابی اصولی و تعمیرات تخصصی هارد به مرکز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده و لپ تاپ خود را به کارشناسان و متخصصین این حوزه بسپارید. چرا که هر گونه اقدام سرخود و ناشیانه شما ممکن است امکان بازیابی اطلاعات را سخت‌تر یا غیر ممکن نماید. کادر فنی و متخصص مجموعه با دقت و وسواس بالا، در کمترین زمان اطلاعات از دست رفته‌ی شما بازیابی و بعد از تشخیص نوع خرابی به تعمیر یا تعویض آن می‌پردازند.

تعمیر لپ تاپ سونی

تعمیر لپ تاپ سونی با مشکل شارژ :

یکی دیگر از مشکلات رایج لپ تاپ‌های سونی مشکل شارژ آنها می‌باشد که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد این دلایل ممکن است مربوط به باتری و شارژر آن باشند. اگر متوجه شدید که بعد از اینکه شارژر دستگاه را متصل کردید چراغ شارژ دستگاه روشن نمی‌شود احتمال اینکه کابل شارژ یا آداپتور دچار ایراد شده باشند بالاست. در بعضی مواقع هم فرآیند شارژ به درستی صورت می‌گیرد اما باتری در نگهداری آن توان سابق را ندارد. گفتنی است که تکنسین مجرب تعمیر لپ تاپ سونی با توجه به مدل دستگاه شما، اقدام به عیب یابی کرده تا مشکل اصلی و دلیل وقوع آن را تعیین نمایند. لازم به ذکر است برای تشخیص دقیق در مدل‌هایی که باتری آنها داخل دستگاه است؛ جهت تشخیص دقیق لازم است اول قسمت پشت لپ تاپ را باز کرده و بعد از عیب‌ یابی هزینه را برآورد کنند.

تعمیر مشکلات کارت گرافیک لپ تاپ سونی :

مشکلات مربوط به کارت گرافیک از جمله مشکلاتی هستند که عملاً باعث اختلال در کارت گرافیک دستگاه می‌شوند. گفتنی است که کارت گرافیک واحدی است که وظیفه‌ی رساندن تصویر به نمایشگر را بر عهده دارد. از این رو اگر شما نتوانید تصویر لپ تاپ را مشاهده یا تصویر پرش داشته باشد کار با دستگاه بسیار آزار دهنده می‌شود. برای حل این مشکل ابتدا لپ تاپ شما توسط کادر فنی مرکز تعمیر لپ تاپ سونی، به طور تخصصی عیب یابی می‌شود تا بدین وسیله متوجه شوند که این قطعه‌ی مهم قابل تعمیر بوده یا نیاز است که تعویض شود. لازم به ذکر است که کارت گرافیک در بعضی از مدل‌ها قابل ارتقا می‌باشد؛ بنابراین می‌توانید در صورتی که نیازمند اجرای نرم‌افزار، برنامه یا بازی‌های سنگین تری هستید با تکنسین تخصصی مجموعه مشورت کرده تا در صورت امکان اقدام به ارتقای آن نمایند؛ زیرا با توجه به قیمت‌های بالای لپ تاپ‌ها اگر امکان ارتقای کارت گرافیک دستگاه خود را داشته باشید احتمالاً برای شما به صرفه‌تر خواهد بود.

تعمیر لپ تاپ سونی

تعمیر باتری لپ تاپ سونی : 

خراب شدن باتری یکی دیگر از مشکلات رایج لپ تاپ است؛ وقتی که دستگاه شما شارژ نشده یا در مدت کوتاهی شارژ باتری را

تخلیه می‌کند احتمال خرابی باتری بالاست که حتماً باید تعمیر یا تعویض گردد. همانطور که می‌دانید باتری لپ تاپ یکی از مهمترین و کارامد‌ترین قطعات اوست که بدون آن لپ تاپ عملاً کارکرد صحیحی نخواهد داشت. این قطعه‌ی کاربردی و قابل شارژ، وظیفه‌ی تامین انرژی دستگاه را بر عهده دارد و این زمینه را برای شما فراهم می‌کند تا دستگاه شما بتواند بدون نیاز یا اتصال به برق، روشن شده و کارایی داشته باشد.

لازم به ذکر است اگر در ساختار باتری اختلالی ایجاد شود علاوه بر اینکه تاثیر زیادی در فرآیند شارژ شدن آن دارد در بلند مدت سبب ایجاد مشکلاتی در دیگر قطعات لپ تاپ می‌شود. کارشناسان متبحر مرکز تعمیر لپ تاپ سونی، با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و ابزار فنی پیشرفته، باتری دستگاه شما در چند مرحله با دقت و وسواس بالا عیب یابی کرده و در صورت امکان تعمیر یا در غیر این صورت تعویض می‌نمایند. نا گفته نماند که این مراکز معتبر آرشیوی از قطعات لپ تاپ کاملاً اورجینال را در اختیار داشته و در صورت نیاز باتری اصل را جایگزین باتری فاسد شده یا غیر قابل تعمیر دستگاه شما می‌کنند.

تعمیر و تعویض رم لپ تاپ سونی :

گفتنی است که رَم یا همان حافظه‌ی موقت یکی دیگر از قطعات مهم و تاثیر گذار در کارایی و سرعت عمل لپ تاپ می‌باشد. رم، هر اطلاعاتی را که جهت اجرای برنامه‌ها و فایل‌ها نیاز است در خود ذخیره کرده و به پردازنده ارسال می‌نماید از این رو هر چقدر که کیفیت و ظرفیت رم بالاتر باشد عملکرد دستگاه شما نیز بهتر خواهد بود. لازم به ذکر است که جهت تعمیر یا تعویض رم لپ تاپ سونی، لازم است که ابتدا لپ تاپ را خاموش کرده و از اتصال برق جدا نمایید. بعد از آن باتری را خارج کرده و پنل پشتی را باز کنید. محل قرار گیری رم دستگاه با نام DDR تعیین شده است. شما می‌توانید با فشردن دو پایه‌ی کنار رم اقدام به خارج کردن آن از شکاف کرده و رم جدید  را به جای آن جایگزین نمایید و با فشردن مجدد آن به پایین قسمت گفته شده را قفل کنید؛ سپس پنل پشتی و باتری را دوباره نصب و دستگاه خود را روشن کنید. توجه داشته باشید که اگر از نوع و ظرفیت رم مناسب دستگاه خود اطلاعات کافی ندارید توصیه می‌کنیم که تشخیص و همچنین انجام این کار را به کارشناسان مرکز تعمیر لپ تاپ سونی بسپارید.

تعویض کیبورد لپ تاپ سونی :

یکی دیگر از قطعاتی که ممکن است هر کدام از کاربران با خرابی آن مواجه شوند کیبورد لپ تاپ است؛ خراب شدن کیبورد لپ تاپ سونی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد؛ از جمله این دلایل می‌توان به شکستن یا سوختن بعضی از کلید‌های کیبورد، ریختن و نفوذ مایعات روی کیبورد، آلودگی و نفوذ گرد و خاک به کیبورد، تطابق نداشتن کیبورد با سیستم عامل و…اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای عوض کردن کیبورد لپ تاپ سونی، اول باید از مدل دقیق لپ تاپ خود آگاهی داشته تا یک کیبورد مناسب جایگزین آن نمایید.

بعد از آن دستگاه را خاموش کرده و از برق و باتری جدا نمایید. حالا قسمت پنل پشت لپ تاپ را باز کرده سپس پیچ‌های مخصوص کیبورد را باز نمایید. در این مرحله می‌توانید با بهره‌گیری از یک ابزار مناسب کابل فلت را که باعث اتصال کیبورد و مادربرد شده است را جدا کرده و کیبورد قدیمی را بردارید. حالا کیبورد جدید را جایگزین نمایید. با وصل کردن مجدد کابل فلت و بستن پیچ‌های قسمت پشت و باتری، مراحل عوض کرن کیبورد به اتمام می‌رسد. فقط توجه داشته باشید که این کار تخصصی بوده و باید با دقت و علم کافی و بهره‌گیری از ابزار مخصوص صورت گیرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما به مرکز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده و کار را به متخصصین مجرب و متبحر نمایندگی بسپارید تا از کیفیت کار مطمئن باشید.

تعمیر اسپیکر لپ تاپ سونی :

یکی دیگر از خدمات مهم و ارزنده‌ای که در نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی، به طور تخصصی با کیفیت و ضمانت انجام می‌شود تعمیر اسپیکر می‌باشد. همانطور که می‌دانید اسپیکر دستگاه یکی از قطعات مهم و حساس آن است که در صورتی که دچار خرابی یا اختلال شود صدای خروجی لپ تاپ از دست رفته و شنیده نمی‌شود به عبارتی شما هیچ استفاده‌ای در زمینه‌ی گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و بازی کردن نمی‌توانید از آن داشته باشید و لذتی برایتان ندارد برای تعمیر اسپیکر لپ تاپ سونی، باید اول علت خراب شدن این قطعه شناسایی شده و بعد مشکل پیش آمده رفع و رجوع شود. همانطور که می‌دانید مشکلات اسپیکر مانند خیلی از بخش‌های دیگر ممکن است سخت افزاری باشد یا نرم افزاری، ابتدا لازم است مشکل ایجاد شده از لحاظ نرم افزاری بررسی شود جهت این کار نرم افزار درایور کارت صدا را مجدداً نصب یا اقدام به آپدیت سیستم عامل نمایید.

همچنین از درست بودن تنظیمات صدا نیز مطمئن شوید که حتما هر دو بلندگو فعال باشند. اگر با طی کردن این مسیر اختلال پیش آمده برطرف نشد نیاز است به بخش سخت افزاری دستگاه در قسمت اسپیکر رجوع کنید؛ برای تعمیر اسپیکر از لحاظ سخت افزاری لازم است لپ تاپ را باز کرده و قطعات آن را بررسی کنید که البته این کار تخصصی بوده و حتما باید توسط تکنسین مرکز تعمیر لپ تاپ سونی انجام شود؛ بنابراین از باز کردن لپ تاپ به طور خودسرانه بپرهیزید.

تعمیر فن لپ تاپ سونی :   

یکی دیگر از بخش‌های ویژه‌ی هر لپ تاپ، فن آن می‌باشد که وظیفه‌ی خنک کردن حرارت پردازش‌های مختلف را بر عهده دارد. نا گفته نماند که کارکرد این قطعه تاثیر زیادی روی سلامت دیگر قطعات تشکیل دهنده‌ی لپ تاپ دارد. به عبارتی اگر فن دستگاه از کار بیفتد دمای آن بالا رفته و به دنبال آن مشکلاتی جدی و گاهی جبران ناپذیر برای لپ تاپ شما به وجود می‌آید. از این رو معظل کار نکردن فن لپ تاپ را جدی بگیرید چرا که اهمیت زیادی داشته و در صورت بروز خطا باید در اسرع وقت جهت تعمیر آن اقدام نمایید. مرکز تعمیر لپ تاپ سونی تمامی سرویس‌های مربوط به این بخش را به طور کاملاً تخصصی ارائه می‌دهد. و در صورتی که بعد از بررسی و عیب یابی فن معیوب شده قابل تعمیر نباشد با قطعه‌ی کاملاً اورجینال منطبق با مدل دستگاه شما جایگزین می‌شود.

تعمیر لپ تاپ sony

تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ سونی :

همه‌ی ما می‌دانیم که لولای لپ تاپ نقش پررنگی در دستگاه دارد و اهمیت این قطعه زمانی نمایان‌تر می‌شود که بدانیم اسباب باز و بسته کردن لپ تاپ است. در واقع بیشترین فشاری که به لولای لپ تاپ وارد می‌شود مربوط به زمانی است که اقدام به باز و بسته کردن آن می‌نمایید از همین رو تمام کمپانی‌ها از جمله شرکت معتبر سونی، سعی دارند که این قطعه را در بالاترین استحکام تولید نمایند اما با این وجود باز هم گاهی پیش می‌آید که بر اثر وارد شدن ضربه به بدنه یا نمایشگر دستگاه لولای آن خراب شده یا حتی بشکند و از آنجایی که خراب شدن لولا امکان باز و بسته کردن و کلاً استفاده از دستگاه را از شما می‌گیرد باید بدون فوت وقت تعویض یا تعمیر شود.

فراموش نکنید که تعمیر و تعویض لولا کار بسیار حساسی بوده و حتما باید توسط متخصین این حوزه انجام شود بنابراین در صورت مواجه با این مشکل جتماً به نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده تا کارشناسان و تعمیرکاران مجموعه با دقت بالا و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن بدون آسیب به صفحه نمایش یا دیگر قطعات این کار را برای شما انجام دهند.

تعویض ال‌سی‌دی لپ تاپ سونی :

خراب شدن ال‌سی‌دی لپ تاپ یکی دیگر از مشکلاتی است که به تکرار کاربران دستگاه‌های سونی را درگیر و آنها را نگران کرده است. معمولاً خرابی این قطعه به دو دلیل می‌باشد. یکی از آنها ریختن آب و دیگر مایعات روی ال‌سی‌دی است که نه تنها باعث آسیب دیدن خود ال‌سی‌دی است بلکه ممکن است منجر به به سوختن برد ال‌سی‌دی نیز شود. دلیل دومی که اصولاً شما را درگیر خرابی این بخش از دستگاه می‌کند و به عبارتی قاتل ال‌سی‌دی است ضربه خوردن آن می‌باشد.

دقت کنید که اگر ال‌سی‌دی لپ تاپ بر اثر ضربه دچار شکستگی شد باید به طور کامل تعویض شود که شما را متحمل هزینه‌ی سنگینی می‌کند. بنابراین اگر با مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی صفحه نمایش و یا روشن شدن لپ تاپ اما خاموش ماندن نمایشگر آن رو به رو شدید بدون اتلاف وقت به مراکز تعمیر لپ تاپ سونی ، مراجعه کرده و تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی دستگاه خود را به آنها بسارید تا در نهایت دقت و ظرافت آن را تعمیر یا نمونه‌ی اصل جایگزین نمایند.

تعویض قاب لپ تاپ سونی :

شکستگی قاب لپ تاپ یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است به دلایل متعددی برای شما پیش بیاید حالا چه بر اثر ضربه خوردن دستگاه باشد چه افتادن و یا هر دلیل دیگری، اما گاهی هم ممکن است بر اثر ضربه خوردن صفحه نمایش لپ تاپ قاب آن نیز دچار شکستگی شود که در بعضی موارد این شکستگی کم و به صورت ترکی کم رنگ است که تعمیرکاران متبحر مراکز تعمیر لپ تاپ سونی، با استفاده از چسب مخصوص آن را چسبانده و مشکل را برطرف می‌کنند؛ کادر فنی مجموعه در چنین مواردی تمام تلاش خود را می‌کنند که به گونه‌ای از چسباندن قاب استفاده کنند که جای چسب روی دستگاه نمانده و باعث بد نما شدن آن نشود. نا گفته نماند که در بعضی موارد هم شکستگی قاب به حدی است که در هیچ صورتی قابل تعمیر نبوده و به عبارتی چسابندن آن کارساز نمی‌باشد در این شرایط قاب لپ تاپ شما توسط کارشناسان مجرب نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی، تعویض و قاب اورجینال و متناسب با مدل دستگاه شما به کار رفته می‌شود.

تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی :

خراب شدن مادربرد لپ تاپ نیز از جمله مشکلاتی است که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد از جمله نشانه‌های خرابی این قطعه خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ یا روشن نشدن آن می‌باشد. به عبارتی اگر حین کار دستگاه شما به طور ناگهانی و بی دلیل خاموش شد یا اصلا موفق به روشن کردن آن نشدید مطمئن باشید که متاسفانه مادربرد آن دچار آسیب شده است. گفتنی است که یکی از شایع‌‌ترین دلایلی که مادربرد را دچار آسیب می‌کند نوسات برق می‌باشد از این رو سعی کنید که هنگام استفاده از لپ تاپ حتما آن را به محافظ متصل و از وصل کردن آن به طور مستقیم به پریز برق بپرهیزید.

از آنجایی که این قطعه مهم‌ترین قطعه‌ی دستگاه بوده نباید تعمیر آن را به هر کسی بسپارید. تعمیرکاران مراکز تعمیر لپ تاپ سونی، به دلیل اینکه مهارت بالایی در تعمیر مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه داشته و از سویی دیگر کارگاهایی فنی و مجهز نیز در اختیار دارند به راحتی کار تعمیر یا در صورت نیاز تعویض مادربرد را انجام داده و در اسرع وقت دستگاه را با تست سلامت تحویل شما می‌دهند. بنابراین اگر مادربرد دستگاه به هر دلیلی دچار مشکل شد حتماً آن را به کارشناسان این مجموعه سپرده و از تحویل آن به مراکز غیر معتبر و افراد نابلد بپرهیزید.

تنظیم بایوس لپ تاپ سونی :

گفتنی است که بایوس یک فریمور یا سفت افزار است که در داخل یک تراشه روی مادربرد قرار گرفته است و کنترل دستگاه را بر عهده دارد. به طور کلی به هر برنامه‌ی سطح پایین ثابت، سفت افزار یا فریمور می‌گویند؛ البته ناگفته نماند که وظیفه‌ی بایوس در لپ تاپ سونی تنها کنترل کردن دستگاه نمی‌باشد؛ تست قطعات سخت افزاری قبل از راه اندازی سیستم عامل، بررسی کردن کارایی و عملکرد صحیح سیستم، راه اندازی سیستم عامل، هماهنگی بین قطعات و همچنین اجرای تنظیمات پایه‌ای سخت افزار‌ها از دیگر وظایف بایوس به شمار می‌روند.

از این رو اگر شما در هر کدام از موارد ذکر شده مشکل یا اختلالی را مشاهده کردید می‌توانید به بهم ریختن تنظیمات بایوس لپ تاپ سونی شک کنید. در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که حتماً به یکی از مراکز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده و از متخصصین این مجموعه‌ی تخصصی بخواهید تا تنظیمات بایوس لپ تاپ شما را بررسی و مشکلات پیش آمده را رفع و رجوع نمایند.

تعمیر لپ تاپ sony

مراحل عیب یابی و تعمیر لپ تاپ سونی :

همانطور که می‌دانید تعمیرات لپ تاپ سونی مانند برند‌های دیگر دارای مراحلی است که باید به طور درست و اصولی طی شوند تا نتیجه‌ی رضایت بخشی از رفع معایب دستگاه به دست بیاید. اولین مرحله در بخش تعمیر لپ تاپ و هر وسیله‌ی الکترونیکی دیگر عیب یابی صحیح آن می‌باشد. عیب یابی یعنی اینکه شما بسته به علائم ، و مشکلاتی که در دستگاه مشاهده می‌کنید بتوانید قطعات و قسمت‌های آسیب دیده‌ی دستگاه را شناسایی نمایید. تا بدانید که جهت تعمیر دستگاه چه اقدامی نیاز است و به چه صورت باید عمل کنید. در ادامه به ذکر مراحل عیب یابی لپ تاپ سونی بسته به تفکیک قسمت‌های مختلف دستگاه می‌پردازیم.

·       عیب یابی سیستم عامل لپ تاپ سونی :

گفتنی است که لپ تاپ‌های سونی بر خلاف دیگر لپ تاپ‌ها، اصولاً به طور پیش فرض دارای سیستم عامل ویندوز می‌باشند. و همانطور که می‌دانید ویندوز دارای معایب و مشکلاتی است که عملکرد دستگاه را دچار اختلال می‌کند. در این راستا برای عیب یابی و تعمیر لپ تاپ سونی، اول باید از سلامت قطعاتی چون : نمایشگر، کارت گرافیک، هارد، مادربرد و… مطمئن شوید. اگر صدای دستگاه نرمال است، ظاهراً هارد دیسک آن درست کار می‌کند و نمایشگر نیز روشن می‌شود. احتمال اینکه یک نقص یا مشکل نرم افزاری وجود داشته باشد بیشتر می‌شود.

در چنین شرایطی توصیه‌ی ما این است که حتماً به یکی از مراکز رسمی و معتبر تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده تا به راحتی و با اطمینان دستگاه شما را عیب یابی نمایند. لازم به ذکر است که در کارهایی مانند به روز رسانی کردن سیستم، بررسی و اصلاح تنظیمات، نصب مجدد سیستم عامل و ریست فکتوری دستگاه هم در جهت رفع ایرادات نرم افزاری دستگاه ماثر می‌باشند.

·       عیب یابی هارد دیسک لپ تاپ :

هارد لپ تاپ یکی از قطعات مهم آن است که اگر به درستی کار نکند اختلال زیادی در عملکرد دستگاه ایجاد می‌کند. جهت عیب یابی کردن هارد دیسک هم نیاز است که به علائم توجه نمایید. از جمله نشانه‌های خراب بودن این قسمت می‌توان به خرابی داده، کارایی ضعیف، سرعت عمل پایین سیستم، خرابی سکتور یا همان بدسکتوری، صداهای عجیب از دستگاه، روشن بودن صفحه نمایش و چشمک زدن چراغ نمایشگر به طور همزمان و مشکلاتی مشابه اشاره کرد. که در این صورت لازم است هر چه زودتر جهت تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید. توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده‌ی هر کدام از این علائم، حتما از اطلاعات مهم و مورد نیاز خود یک نسخه‌ی پشتیبانی تهیه نمایید و دستگاه خود را جهت عیب یابی و تعمیر یال تعویض هارد دیسک تحویل تیم فنی نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی بدهید.

·       عیب یابی رم لپ تاپ سونی :

عیب یابی رم، یکی دیگر از مراحل مهم بررسی و تعمیر لپ تاپ سونی می‌باشد. همانطور که می‌دانید رم همان حافظه‌ی موقت دستگاه است که وظیفه‌ی ذخیره کردن اطلاعات لازم جهت بوت شدن سیستم را بر عهده دارد. گفتنی است که بوت نشدن لپ تاپ یکی از مهمترین علائم خراب بودن رم است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سیستم شما بوق می‌زند اما راه اندازی نمی‌گردد؛ همچنین اگر حین نصب ویندوز و هنگام عملیات عادی صفحه نمایش BSODs را مشاهده کردید به معنای خراب بودن رم می‌باشد. لازم به ذکر است که نرم افزار‌های مختلفی جهت تست رم موجود است که به شما این امکان را می‌دهند عیب یابی این بخش را دقیق تر انجام دهید. شما می‌توانید جهت عیب یابی و تعمیر بهتر و دقیق تر رم دستگاه یا برای بهره‌مندی از نرم افزارهای گفته شده به یکی از مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده و مشکل پیش آمده را با کارشناسان مجموعه در میان بگذارید.

·       عیب یابی صفحه نمایش لپ تاپ سونی :

همانطور که می‌دانید صفحه نمایش لپ تاپ قسمت مهم و اصلی آن است که برای تعمیر آن باید با دقت و وسواس بالایی عیب یابی شود. از جمله علائمی که دلیل بر خرابی و نیازمندی نمایشگر به عیب یابی هستند؛ می‌توان به مشکلات مربوط به تصویر و روشن نشدن صفحه نمایش اشاره کرد. شما می‌توانید جهت عیب یابی این قسمت لپ تاپ خود را به یک نمایشگر مجزا متصل نمایید در صورتی که همه چیز به درستی قابل اجرا بود یعنی مشکل پیش آمده مربوط به نمایشگر می‌باشد و لازم است که تعمیر یا تعویض گردد. البته ناگفته نماند که در بعضی موارد هم مشکلات تصویر بر اثر خراب بودن مادربرد، CPU و یا GPU می‌باشند. اگر بعد از عیب یابی تعیین شود که اختلالات و مشکلات پیش آمده از این قطعات بوده بهترین کار تعمیر یا در صورت نیاز تعویض آنها می‌باشد. از این رو  توصیه‌ی ما این است که برای بررسی و عیب یابی هر چه بهتر و دقیق تر و تعمیر یا تعویض قطعات معیوب حتماً به یکی از نمایندگی‌های معتبر تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده تا بهترین خدمات را دریافت نمایید.

تعمیر نرم افزاری لپ تاپ سونی :

همانطور که می‌دانید یکی از پارت‌های مهم و پر مشتری تعمیر لپ تاپ، تعمیرات نرم افزاری آن می‌باشد که توسط مهندسین مجرب و متبحر حوزه‌ی نرم افزار صورت می‌گیرد. این مرحله شامل خدماتی مانند : نصب و ارتقاء ویندوز، ارتقاء دادن رم در صورت امکان، رفع مشکلات عملکردی ویندوز، پشتیبان گیری از اطلاعات، یکپارچه سازی هارد دیسک، نصب و به روز رسانی آنتی ویروس، انجام تنظیمات مربوط به اصلاح نام روتر، بازیابی کردن اطلاعات با بهره‌گیری از برنامه‌های موجود، نصب برنامه و نرم افزار، حذف برنامه‌ها و فایل‌های معیوب، برطرف کردن مشکلات مربوط به کرش کردن سیستم و… می‌باشد.

گفتنی است که بعضی از افراد به علت اطلاعات کمی که در زمینه‌ی نرم افزاری دارند تصور می‌کنند که از پس بر طرف کردن هر مشکل نرم افزاری برآمده و به راحتی می‌توانند آن را حل کنند اما لازم است بدانید که هر چقدر اطلاعات و مطالعه‌ی شما در این زمینه گسترده هم باشد رفع و رجوع کردن بعضی از مشکلات در توان شما نبوده و نیازمند تخصص و دانش بالایی می‌باشند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که جهت برطرف کردن مشکلات نرم افزاری دستگاه خود حتماً به یکی از مراکز معتبر تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده و از کادر فنی قسمت تعمیرات نرم افزاری نمایندگی کمک بخواهید.

تعمیر سخت افزاری لپ تاپ سونی :

تعمیرات سخت افزاری بخش دیگر تعمیر لپ تاپ سونی است. در این بخش نیاز است که حتماً دستگاه باز و قطعات آن مورد بررسی قرار گیرند. قبل از هر چیز لازم است بدانید که قطعات داخلی لپ تاپ سونی بسیار حساس بوده و احتمال اینکه حین تعمیر بشکنند یا دچار آسیب شوند وجود دارد از این رو توصیه می‌کنیم که حتماً کار تعمیرات سخت افزاری دستگاه خود را به تیم فنی یکی از مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ سونی بسپارید تا با استفاده از تجهیزات کامل و مدرنی که در اختیار دارند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

در ادامه‌ی مطلب باید بگوییم که تعمیر سی‌پی‌یو، تعمیر مادربرد، تعمیر دیسک سخت، ترمیم هارد، تعمیرات نمایشگر، تعمیر یا تعویض پنل، تعمیر یا تعویض فن، ارتقاءِ رم در صورت امکان، تعمیر اسپیکر، تعمیر و تعویض باتری، تعمیرات کارت گرافیک، تعمیر و تعویض کیبورد و دیگر مشکلات مشابه از جمله اقدامات مهم و اصلی حوزه‌ی تعمیرات سخت افزاری می‌باشند. نا گفته نماند که تعمیر مشکلاتی نظیر تعویض پورت‌های خروجی و ورودی، تعویض کابل‌ها و… نیز جزء خدمات سخت افزاری این مراکز هستند.

دیگر خدمات تخصصی تعمیر لپ تاپ سونی : 

  • بررسی و کنترل اجزای رایانه مانند : اتصالات، کابل‌های اتصال و منبع تغذیه
  • بررسی و کنترل فن‌ها و درایو‌های نوری
  • بررسی همه جانبه‌ی صفحه نمایش لپ تاپ سونی به منظور جلوگیری از سوختگی پیکسل یا ضعیف و کم نور شدن فلورسنت و مشکلات ولتاژ
  • تعمیر و تعویض وایرلس و بلوتوث انواع لپ تاپ سونی
  • گشایش و به روز رسانی انواع پسورد بایوس و هارد در لپ تاپ سونی
  • تعمیر و ترمیم انواع شکستگی‌های لولا و قاب و همچنین تعویض قاب انواع لپ تاپ‌های سونی
  • تعمیر و تعویض کیبورد انواع لپ تاپ و نوت بوک
  • خدمات تخصصی تعمیر و تعویض صفحات نمایش اعم از ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی انواع لپ تاپ سونی
  • کنترل ولتاژ تمام مدارهای الکترونیکی مادربرد
  • رفع مشکلات مدار PWM و مدار تامین کننده ولتاژ CPU
  • رفع مشکلات مدار باک شارژر، گرافیک، چیپ شمالی و جنوبی
  • تعمیر مادربرد لپ تاپ‌های سونی
  • نصب نرم افزارهای سازگار با ساختار لپ تاپ سونی
  • به روز رسانی انواع بایوس لپ تاپ سونی
  • باز کردن قفل لپ تاپ‌های سونی
  • بررسی همه جانبه قطعات الکترونیکی و در صورت لزوم تعویض آنها
  • نصب ویندوز، درایورها و تمام نرم افزار‌های عمومی و تخصصی انواع لپ تاپ‌های سونی
  • تعمیرات و بازیابی باتری انواع لپ تاپ سونی (تعویض سلول برای رفع مشکل تخلیه سریع باتری و تعمیر برد برای برطرف کردن مشکلاتی مانند عدم برقراری ارتباط با دستگاه و …)
  • تعمیرات تخصصی انواع شارژر لپ تاپ‌های سونی (آداپتور لپ تاپ سونی)
  • بازیابی اطلاعات و تست سلامت انواع هارد دیسک
  • تعمیر لپ تاپ سونی در بخش گرافیکی و در صورت نیاز تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ
  • تعمیر و تعویض انواع مودم لپ تاپ سونی
  • بازیابی اطلاعات و تست سلامت انواع هارد دیسک
  • رفع مشکلات مدار POWERING
  • تعمیر و بازیابی هارد دیسک لپ تاپ سونی مکانیکی و الکترونیکیِ سیلندر، برد، رفع بدسکتور و…
  • رفع مشکلات مدار SOUND و مدار LAN
  • تعویض انواع چیپ (Northbridge,Southbridge,VGA)
  • رفع مشکلات مدار RTC و مدار CLOCK
  • کنترل ولتاژ کلیه‌ی مدارهای الکترونیکی کارت گرافیک، مودم پاور و…
  • تعمیر فوق تخصصی انواع درایوهای نوری لپ تاپ‌های سونی (رفع مشکلات الکترونیکی و مکانیکی)
  • روغن کاری تمام فن‌ها به همراه شستشوی هیت سینگ پردازنده و کارت گرافیک
  • انجام تنظیمات تخصصی برای بهینه سازی و بالا بردن سرعت نرم افزارهای کارامد لپ تاپ‌های سونی
  • گردگیری تمام منافذ ورودی هوا به داخل لپ تاپ سونی

ریختن آب یا دیگر مایعات روی کیبورد :

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که درگیر مشکل خیس شدن و نفوذ آب در کیبورد لپ تاپ شده باشید. این مورد یکی از مشکلات رایجی است که به تکرار، کاربران را درگیر کرده است. اما قبل از پاسخ به این سوال و بررسی این مشکل لازم است که با تفاوت‌های کیبورد لپ تاپ و کیبورد‌های معمولی از لحاظ ساختاری آشنا شوید. گفتنی است که در کیبورد‌های معمولی شما این فرصت را دارید تا در صورت لزوم هر کدام از کلید‌ها را از صفحه جدا کرده و بعد از تمیز کردن و گردگیری آن دوباره سر جای خود قرار دهید اما این اقدام در ارتباط با کیبورد لپ تاپ امکان پذیر نمی‌باشد و اگر چنین حرکتی صورت گیرد قطعاً موجب نقص کلید و صفحه خواهد شد. چرا که در کیبورد لپ تاپ تمامی کلید‌ها توسط یک قطعه‌ی تلفیقی خیلی ظریف که نگهدارنده‌ی کلید روی کیبورد است به صفحه‌ی اصلی متصل هستند. این قطعه‌ی مهم و حساس با گذشت زمان خاصیت پلاستیکی و ارتجاعی خود را از دست داده و سفت و شکننده می‌شود از این رو توصیه می‌شود که تا جایی که امکان دارد از دستکاری کردن آن بپرهیزید. در ادامه باید بگوییم که اگر آب یا هر مایع دیگری روی کیبورد دستگاه شما ریخت لازم است که بدون اتلاف وقت لپ تاپ را خاموش کرده و برق و باطری آن را جدا نمایید. بعد از آن بدون اینکه فشار یا ضربه‌ای به کیبورد وارد کنید با استفاده از یک پنبه، پارچه‌ی نرم یا هر جذب کننده‌ی خوب دیگری با دقت و آرامی آب اضافی روی کیبورد را جذب و به خوبی پاک نمایید فقط توجه داشته باشید که به هیچ عنوان جهت خشک کردن لپ تاپ نباید از سشوار استفاده نمایید چرا که باد سشوار هم سبب آسیب به دکمه‌های کیبورد شده و هم آب ریخته شده را به دیگر نقاط سشوار هدایت می‌کند که منجر به سولفاتی شدن قطعات می‌گردد. حالا به مدت 24 ساعت دستگاه را بدون استفاده یا هر اقدام دیگری کنار بگذارید بعد از گذشت مدت معین شده لپ تاپ را روشن نمایید. اگر روشن نشد جهت سرویس کیبورد به یکی از مراکز معتبر تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه نمایید و مشکل پیش آمده را با متخصصین نمایندگی در میان بگذارید تا در کمترین زمان کیبورد را سرویس و مشکل پیش آمده را رفع و رجوع نمایند. اگر مشکل پیش آمده با سرویس و تعمیر حل نشد نیاز است که حتماً تعویض گردد. لازم به ذکر است که تمامی قطعاتی که در نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین قطعات معیوب می‌شوند صد در صد اصل و اورجینال بوده و با ضمانت اصل کالا تحویل شما داده می‌شوند تا از کیفیت کارایی دستگاه مطمئن باشید.

گرمای بالای لپ تاپ سونی و خاموش شدن ناگهانی آن :

همانطور که می‌دانید افزایش دمای لپ تاپ و گرم شدن بیش از حد آن یکی دیگر از مشکلات رایجی است که کاربران را گریبان گیر کرده است. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی برای شما پیش بیاید اما اصولاً یا به دلیل عدم عملکرد خوب فن پیش می‌آید و یا به مشکلات چیپ آن مربوط می‌شود که هر دو مورد ممکن است به دلایلی مانند : زمین خوردن لپ تاپ، بسته شدن راه تهویه‌ی دستگاه و کثیفی مکان قرار گیری پیش بیایند. که اگر گرمای زیاد و بالا رفتن دمای لپ تاپ ادامه دار شده و طولانی شود دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود. در هر صورت در چنین شرایطی با بروز این مدل مشکلات سرویس کردن فن و گردگیری کردن هیت سینک و شاید تعویض سیلیکونها ضروری می‌باشد. اگر چیپ‌های گرافیک یا چیپ جنوبی لپ تاپ نیز دچار نقص یا اختلال شدند برای رفع آن لازم است تعمیر یا تعویض شوند؛ از این رو توصیه می‌کنیم که جهت عیب یابی اصولی و شناسایی دقیق مشکل پیش آمده و همچین تعمیر دستگاه به بهترین صورت حتماً به یکی از نمایندگی‌های تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده تا لپ تاپ شما توسط کادر فنی مجرب و متبحر مجموعه سرویس و تعمیر گردد.

تعمیر لپ تاپ sony

دلایل مختلف خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سونی :

یکی دیگر از مشکلات رایجی که سوالات زیادی را در ذهن کاربران ایجاد کرده و سبب مراجعه‌ی زیاد به مراکز تعمیرات لپ تاپ سونی شده است خاموش شدن لپ تاپ به طور ناگهانی می‌باشد. بدون شک ایراد و اختلالی در کار است که منجر به خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سونی می‌شود اما اینکه این مشکل در کجای لپ تاپ است نیازمند بررسی دقیق و تخصصی می‌باشد با ما همراه باشید تا به ریشه‌یابی کردن این اختلالات بپردازیم. کارشناسان متبحر مراکز تعمیر لپ تاپ سونی بر این باورند که مهمترین و بهترین دلیل خاموشی ناگهانی لپ تاپ می‌تواند بر اثر فعال شدن سیستم خود صیانتی یا همان Self-Protecting است. این سیستم به این صورت عمل می‌کند که در مواقع حساس و بحرانی سیستم را به طور کلی خاموش یا Shut Down می‌کند. از این رو این موضوع خوشحال کننده است که لپ تاپ شما بتواند هوشمندانه مراقب خود باشد. اما این مطلب که چرا سیستم خود صیانتی فعال می‌شود نیز مهم بوده و نیازمند بررسی می‌باشد. کارشناسان بخش تعمیر لپ تاپ سونی می‌گویند؛ فعال شدن سیستم خود صیانتی یا Self-Protecting این هشدار را می‌دهد که عملکرد دستگاه در یکی از بخش‌ها دچار اختلال شده است که باید به طور تخصصی شناسایی شود.

·       ولتاژ غیر استاندارد شارژر لپ تاپ سونی :

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سونی، طبق نظر تخصصی کارشناسان بخش تعمیر لپ تاپ سونی، می‌تواند به دلیل ولتاژ نامناسب و غیر استاندارد شارژر لپ تاپ سونی نیز باشد. طبق بررسی ‌هایی صورت گرفته بعضی از بازی‌های رایانه‌ای نیازمند ولتاژی بالاتر از حد معمول می‌باشند زیرا انرژی و کار زیادی را از سخت افزار اصلی سیستم کشیده و سرعت فن گردش فن را نیز به بالاترین میزان می‌رسانند. از همین رو نیازمند برق قوی‌تر و با ثبات بیشتری می‌باشند و زمانی که لپ تاپ سونی در چنین شرایط سختی قرار می‌گیرد؛ تحمل آن پایین آمده و در نتیجه به طور ناگهانی خاموش می‌گردد.

·       نقص فنی سخت افزاری در لپ تاپ سونی :

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سونی میتواند بر اثر نقص فنی سخت افزاری آن هم باشد. گفتنی است که کارشناسان واحد تعمیر لپ تاپ سونی، دستگاه‌های زیادی را که به این دلیل دچار مشکل شده‌اند مورد بررسی قرار داده‌اند که می‌گویند در نهایت ترجیح آنها خاموش شدن بوده است. از جمله سخت افزارهای اصلی که در این مورد باید مد نظر بگیرید RAM,CPU,Mainboard,Power و کارت گرافیک می‌باشند در نتیجه اگر اخیراً تغییراتی را در این سخت افزارها اعمال کرده‌اید باید بدانید که این تغییرات با ساختار دستگاه شما سازگاری ندارند.

·       درجه حرارت غیر استاندارد و بیش از حد نرمال :

حرارت بالا و غیر استاندارد لپ تاپ می‌تواند یکی دیگر از دلایل خاموش شدن آن به طور ناگهانی باشد. متخصصین واحد تعمیر لپ تاپ سونی می‌گویند که درجه حرارت غیر استاندارد و بیش از حد نرمال یا همان Over-Heating موجب ایجاد شرایطی در دستگاه می‌شود که نهایتاً لپ تاپ تشخیص می‌دهد که خاموش شود. احتمال وقوع این حالت زمانی بیشتر است که کاربران مشغول انجام کارهای گرافیکی سنگین هستند؛ همچنین گرفتگی منافذ سیستم یا ضعف فن (فن سی‌یو) نیز می‌تواند از دلایل این اختلال باشد. تغییر درجه حرارت و بالا رفتن دما در لپ تاپ به اندازه‌ای مهم و خطر ناک است که دستگاه را مجبور به استفاده از مکانیزم خاموشی خودکار جهت مقابله با آن می‌کند.

·       خرابی یا درگیری درایور گرافیک یا Display :

خرابی درایو گرافیک یا همان Display، یکی دیگر از عواملی است که در خاموشی لپ تاپ سونی تاثیر گذار می‌باشد. نصب سیستم عامل جدید و تغییر درایور کارت گرافیک یا Display می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ شود. به ویژه اگر دست به تنظیمات بایوس لپ تاپ زده باشید. لازم است بعد از خاموش شدن ناگهانی، فایل‌های dump را در سیستم پیدا کنید. این فایل ها می‌توانند پاسخگوی بسیاری از سوالات و ابهامات شما باشند.

·       بد افزار‌ها :

یکی دیگر از عواملی که در خاموشی ناگهانی لپ تاپ بی تاثیر نمی‌باشند بد افزارها هستند هرچند تاثیر آنها در این موضوع کمتر از بقیه‌ی موارد است اما باز هم باید مورد توجه قرار گیرند و از جمله مواردی هستند که به تکرار در مراکز تعمیر لپ تاپ سونی بررسی می‌شوند.

روش‌های کارامد جهت نگهداری بهتر از باتری لپ تاپ :

همانطور که می‌دانید تمام باتری‌ها در طول استفاده و گذشت مدتی تغریباً طولانی فرسوده می‌شوند. اما سرعت فرسودگی و خرابی آنها یکسان نمی‌باشد. به عنوان مثال شما و فرد دیگری می‌توانید در یک روز لپ تاپ یکسانی خریداری نمایید ولی عمر باتری دستگاه برای هر کدام از شما کاملاً متفاوت باشد. به عبارتی بعد از گذر دو سال تفاوتی در حد 40 درصد را احساس خواهید کرد. البته این تفاوت به نحوه‌ی مراقبت و نگهداری شما بستگی دارد یعنی اگر مراقبت شما متفاوت باشد قطعاً نتیجه هم متفاوت می‌باشد. این مراقبت بستگی به میزان شارژ، گرما، نحوه‌ی شارژ کردن آن و جلوگیری از به صفر رسیدن شارژ باتری دارد. در ادامه به شرح بهترین راه‌های نگهداری و مراقبت از باتری می‌پردازیم با ما همراه باشید.

·       شارژ باتری دستگاه خود را بین 40 تا 80 درصد نگهدارید :

اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که در بیشتر مواقعی که در حال استفاده از لپ تاپ هستید با شارژر و پریز برق فاصله دارید و شارژ خود دستگاه را مورد استفاده قرار می‌دهید سعی کنید در اکثر مواقع شارژ باتری را بالای 40 درصد نگه دارید. از سویی دیگر وقتی که دستگاه را به شارژر متصل می‌کنید بهتر است بعد از رسیدن به 80 درصد آن را از برق جدا نمایید. استفاده از این روش کارامد یکی از بهترین و شفاف‌ترین راه‌های نگهداری خوب و افزایش طول عمر و ظرفیت باتری دستگاه شما می‌باشد. البته باید بگوییم که اجرای این روش کار چندان آسانی نبوده و به ویژه برای افرادی که تایم زیادی را در سفر هستند یا کارهای آنها برنامه ریزی نشده است عملی نمی‌باشد. اما اگر شرایط اجرای آن را دارید و اصولاً به پریز برق دسترسی دارید حتماً آن را انجام دهید. طبق گفته‌ی کارشناسان واحد تعمیر لپ تاپ سونی، معمولاً وقتی باتری را بین صفر تا 100 شارژ می‌کنید فرصت دارید چیزی حدود 300 تا 500 بار آن را شارژ کنید ولی اگر دستگاه خود را تا همان 80 درصد شارژ کنید چیزی میان 850 تا 1500 بار قابل شارژ شدن می‌باشد. و عمر طولانی تری دارد. گفتنی است که بعضی از لپ تاپ‌ها خود تنظیم آستانه شارژ را انجام می‌دهند؛ به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی Vantage Lenovo برای لپ تاپ‌های سری Thinkpad آستانه شارژ باتری را تنظیم نمایید. بعضی از لپ تاپ‌های برند سامسونگ و سونی نیز این قابلیت را دارند.

·       اگر دائماً لپ تاپ و باتری آن به شارژ است نگذارید دستگاه داغ کند :

لازم به ذکر است که وقتی باتری لپ تاپ شما همیشه به شارژر متصل باشد و درصد آن 100 باشد خراب نمی‌شود زیرا اکثر لپ تاپ‌های مدرن طوری طراحی شده‌اند که وقتی شارژ آنها به 100 درصد برسد آن را متوقف می‌نمایند و به جای آن از برق مستقیم استفاد می‌کنند؛ بنابراین تنها اشکال اتصال دائمی لپ تاپ به برق همان موردی است که اشاره کردیم. مشکل زمانی رخ می‌دهد که لپ تاپ شما داغ باشد؛ دلیل داغ شدن می‌تواند انجام کارهایی مانند تدوین، رندرینگ، یا دیگر کارهای فشرده به مدت طولانی باشد؛ قرار دادن لپ تاپ در مکانی گرم که در معرض نور خورشید، اگزوز یا  عوامل دیگر باشد نیز دلیل دیگری است. وقتی باتری پر باشد ولی در معرض حرارت و گرما باشد باعث آسیب و کم شدن عمر آن می‌شود.  

·       باتری لپ تاپ را در جای خنک نگهدارید :

لازم است بدانید که نگه داشتن لپ تاپ روی پای خود، کار اصولی و درستی نمی‌باشد. لپ تاپ‌ها به دلیل اینکه اندازه‌ای جمع و جور دارند و دارای فن‌های خنک کننده‌ی زیادی نیز نمی‌باشند می‌توانند بسیار داغ کنند؛ تا حدی که منجر به سوختگی تدریجی پوست می‌گردند. اما حتی اگر پوست شما آسیبی نبیند گرمای منحبس شده در محل قرارگیری دستگاه دریچه‌ها را مسدود و باتری و گاهی خود دستگاه را نابود می‌کند. به عبارتی گرمای شدید باعث انبساط فیزیکی و ایجاد تغییرات شیمیایی در باتری‌ها می‌شود؛ بنابراین وقتی که از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید آن را در مکانی خنک و دور از نور خورشید، بخاری یا هر چیز گرم دیگری نگهداری کنید.

·       نگذارید شارژ باتری به صفر درصد برسد :

توجه داشته باشید که در کنار اینکه سعی می‌کنید شارژ باتری را میان 40 تا 80 درصد نگهدارید؛ توصیه می‌کنیم مراقب باشید که این درصد به صفر نیز نرسد. طبق بررسی‌های تیم فنی مرکز تعمیر لپ تاپ سونی، صفر شدن باتری یک دیپ یا فضای خالی در باتری ایجاد می‌کند که هیچ وقت پر نخواهد شد؛ بنابراین زمانی می‌توان باتری را به طور کامل تخلیه کرد که باتری جدیدی نصب کرده باشید که این عمل هم برای محاسبات خود دستگاه جهت محاسبه‌ی مانده شارژ است نه باتری. گفتنی است که در باتری‌های قدیمی لازم بود که باتری به طور کامل تخلیه شود ولی در باتری‌های جدید این پروسه الزامی نمی‌باشد. متخصصین مرکز تعمیر لپ تاپ سونی توصیه می‌کنند که باتری دستگاه خود را به طور کامل خالی کنید تا دستگاه بتواند عملیات اندازه‌گیری میزان باتری  را بهتر انجام دهد. این کار گرچه آسیب کمی به باتری وارد می‌کند اما به دستگاه فرصت می‌دهد تا از عمر باتری و درصد باقی مانده‌ی آن تخمین بهتری بزند و همچنین از خاموش شدن ناگهانی دستگاه و نمایش اشتباه درصد باقی مانده باتری نیز پیشگیری می‌کند.

·       باتری با عمر زیر هشتاد درصد را تعویض نمایید : 

یکی دیگر از نکات مهم و قابل ملاحظه‌ای که برای نگهداری بهتر باتری لازم است مد نظر بگیرید این است در صورتی که احساس کردید عمر باتری شما رو به پایان است یعنی نه به درستی شارژ می‌شود و نه شارژ را نگه می‌دارد حتماً به فکر تعویض آن باشید. به گفته‌ی کارشناسان مراکز تعمیر لپ تاپ سونی، وقتی که عمر یک باتری به زیر 80 درصد برسد تا حد زیادی مقاومت داخلی آن زیاد شده و در واقع مدت زمان شارژ کردن آن خیلی بیشتر از زمانی که سالم بود به طول می‌انجامد. نکته‌ی دیگر اینکه وقتی عمر و کیفیت باتری کم می‌شود مدت نگهداری و درصد شارژ آن خیلی کمتر از چیزی که انتظار دارید می‌شود. یا دستگاه مقدار درصد باقی مانده را اشتباه می‌زند و باتری خیلی زودتر از زمان اعلام شده خالی می‌شود. اما در کنار تمام این مطالب خوب است بدانید که یکی از قطعاتی که در لپ تاپ به آسانی قابل تعویض است باتری آن می‌باشد حتی در اولترابوک‌های امروزی که باتری آنها با اهرم فشار دهنده هم قابل تعویض نمی‌باشد؛ با کمی مهارت و تنها یک پیچ گوشتی می‌توان کار تعویض را پایان داد. از این رو راه‌های نگهداری از باتری چندان سخت و غیر قابل اجرا نمی‌باشند.

راهنمای جامعِ نگهداری از باتری :

همانطور که می‌دانید امروزه لپ تاپ برای ما و بسیاری از افراد تبدیل به وسیله‌ای ضروری و جزء لاینفک زندگی روزمره شده است. از نشان دادن نمونه کار در دفاتر خصوصی، تا انجام پروژه‌های دانشجویی و حتی دانش‌آموزی، تماشای فیلم های مورد علاقه در خانه و … همه استفاده‌هایی هستند که ضرورت وجود لپ تاپ را بیشتر و بیشتر می‌کنند؛ بنابراین طبیعی است که وضعیت باتری آن نیز اهمیت زیادی برای ما داشته باشد تا بتوانیم بدون دغدغه آن را با خود حمل یا به کارهای خود بپردازیم. باتری لپ تاپ یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که این دستگاه کارامد را در مواقع یا مکان‌هایی که به برق دسترسی نداریم کاربردی می‌کند در نتیجه نگهداری صحیح از باتری هم اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که این موضوع دغدغه‌ی بسیاری از کاربران است تصمیم گرفتیم بهترین و مهمترین نکات را در زمینه‌ی نگهداری درست باتری که شامل مطالبی چون روش درست شارژ کردن باتری، کالبیره کردن باتری و.. می‌شود را برای شما جمع‌آوری کنیم تا بتوانید با مطالعه و رعایت هر چه بیشتر به افزایش طول عمر باتری لپ تاپ خود کمک کنید.

·       آیا موضوع حافظه‌ی باتری (Battery Memory Effect) صحت دارد :

قصد داریم قبل از هر چیز این حقیقت را در ارتباط با باور غلطی که در ذهن بیشتر مردم نقش بسته بازگو نماییم. این موضوع همان چیزی است که به نام حافظه‌ی باتری تعریف شده است. تفکر برخی از افراد بر اساس این باور به این صورت است که اگر شما قبل از شارژ مجدد باتری، دستگاه را به طور کامل تخلیه نکنید یا آن را قبل از شارژ کامل از برق بکشید به باتری آسیب می‌زنید. از سویی دیگر قسمتی از باتری که استفاده نمی‌شود فراموش شده و در نتیجه ظرفیت باتری کم می‌شود. به عبارتی دیگر طبق این باور، بهترین حالت برای شارژ باتری این است که بگذارید تا 0 درصد تخلیه و سپس آن را تا 100 درصد شارژ نماییم. گفتنی است که این باور در ارتباط با باتری‌های قدیمی نیکلی درست است اما با وارد شدن به نسل جدید لپ تاپ‌ها که تغریبا همه از باتری‌های لیتیومی بهره‌مند هستند نه تنها شارژ کامل آنها کاری بیهوده است بلکه ممکن است باتری را دچار آسیب نیز نماید. باتری‌های مدرن لیتیومی طوری طراحی شده‌اند که می‌توان بی توجه به درصد باقی مانده، آنها را شارژ کرد و این کار هیچ تاثیر منفی روی کارکرد یا عمر مفید آنها ندارد.

·       آیا بهتر است هنگام استفاده از برق، باتری لپ تاپ را خارج کنیم :

به گفته‌ی کارشناسان مراکز تعمیر لپ تاپ سونی، عبارت بالا سوال بسیاری از کاربران است. گفتنی است که پاسخ این سوال با توجه به شرایط تعیین می‌شود یعنی هم می‌تواند بله باشد و هم خیر، به طور کلی اتصال لپ تاپ به منبع برق بعد از تکمیل شدن شارژ باتری و رسیدن آن به 100 درصد منعی ندارد و هیچ آسیبی به باتری وارد نمی‌کند زیرا وقتی سطح شارژ باتری لپ تاپ به 100 درصد رسید؛ بلافاصله ورود الکتریسیته به آن متوقف می‌شود و از آن پس جریان برق مستقیماً به سیستم پاور لپ تاپ هدایت می‌گردد. از سویی دیگر هنگام استفاده از منبع برق شهری، باقی ماندن باتری در لپ تاپ می‌تواند یک اشکال داشته باشد البته در شرایطی که سخت افزار لپ تاپ در حرارت بالایی قرار گرفته باشد؛ بنابراین هنگام استفاده‌ی معمولی از لپ تاپ یعنی در حالتی که دستگاه بیش از اندازه داغ نمی‌شود ( دمای 40 تا 50 درجه برای پردازنده و هارد دیسک) هیچ منعی برای ماندن باتری در لپ تاپ وجود ندارد. ولی در پردازش‌‌های سنگین مثل بازی کردن (دمای بالای 60 درجه) بهتر است که در صورت امکان باتری را از لپ تاپ خارج نمایید. در نتیجه باید بگوییم بر خلاف این باور که در بین عموم رایج است دشمن اصلی باتری‌های لیتیومی بعد از رسیدن به

 درصد باقی ماندن در برق نمی‌باشد بلکه حرارت بیش از حد است که آسیب اصلی را به آنها می‌زند.

·       آیا دشارژ شدن کامل باتری به سلامت آن آسیب می‌زند :

یکی دیگر از نکات مهمی که در حفظ و نگهداری هر چه بهتر باتری لپ تاپ لازم است بدانید این است از تخلیه کردن کامل شارژ باتری یعنی حدی که به 0 درصد برسد و خاموش شود بپرهیزید. گفتنی است که این حالت شوک زیادی را به باتری دستگاه شما وارد کرده طوری که ممکن است به آن آسیب هم بزند. اغلب متخصصین و کارشناسان حوزه‌ی تعمیر و ترمیم از جمله مراکز تعمیر لپ تاپ سونی، توصیه می‌کنند که به جای دشارژ کردن کامل باتری و رساندن آن به صفر و مجدداً شارژ کردن آن به طور کامل و تا حد 100 درصد، از دشارژهای کمتر یعنی چیزی حدود 20 تا 30 درصد و شارژ کردن‌های زودتر استفاده نمایید.

·       چرا باتری لپ تاپ میزان شارژ باقیمانده را اشتباه نمایش می‌دهد :

گفتنی است که باتری لپ تاپ مجهز به سنسوری می‌باشد که میزان دقیق انرژی باقی ‌مانده‌ی آن را نمایش می‌دهد. این سنسور ممکن است به مرور زمان و بر اثر چرخه‌های مداوم شارژ و دشارژ دقت و صحت اولیه‌ی خود را از دست داده و دچار خطا گردد. که در نتیجه این دقیق نبودن می‌تواند این نتیجه را به دنبال داشته باشد که میزان شارژ باقی مانده را اشتباه نشان دهد. به عنوان مثال ممکن است میزان شارژی که لپ تاپ به شما نمایش دهد 30 درصد باشد در حالی که میزان واقعی شارژ باقیمانده خیلی کمتر باشد که در نتیجه خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ را در پی دارد؛ بنابراین اگر متوجه این خطا شدید تا تعویض باتری لپ تاپ به این سنسور اعتماد نکرده و دستگاه را قبل از موعد به شارژ متصل نمایید تا خدای نکرده حین کار دچار مشکل نشوید.

·       کابلیره کردن باتری لپ تاپ به چه معناست و چگونه انجام می‌شود :

گفتنی است که بعضی از لپ تاپ‌ها به ابزارهایی مجهز هستند که برای کابلیره کردن مجدد سنسور باتری کاربرد دارند. نا گفته نماند که این ابزارها همان کار یک دشارژ و شارژ کامل را انجام می‌دهند. و کارایی بیشتری ندارند. برای کالبیره کردن سنسور باتری بهتر از که پس از حدوداً 30 چرخه‌ی شارژ ، یک بار هم بدون وقفه و به طور کامل باتری را دشارژ نمایید و بعد از آن هم بدون وقفه و قطع و وصل کردن به صورت 100 درصد شارژ کنید. دقت کنید که یک چرخه‌ی شارژ کامل به این معناست که از ظزفیت 100 درصد باتری به طور کامل استفاده نمایید ولی این اتفاق لزوماً نباید به طور یکجا صورت گیرد. به عنوان مثال شما امروز از نیمی از ظرفیت باتری استفاده می‌کنید و مجدداً آن را شارژ می‌کنید و فردا هم همین کار را تکرار می‌کنید. مجموع استفاده‌ی شما در دو روز یک چرخه‌ی شارژ به حساب می‌آید؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که یک چرخه‌ی کامل شارژ با توجه به استفاده‌ی شما ممکن است یک، دو یا چند روز طول بکشد. لازم به ذکر است که تعداد محدودی از باتری‌های لیتیومی بین 200 تا 300 چرخه‌ی شارژ دارند و ظرفیت آنها با گذر زمان کمتر می‌شود.

مراحل صحیح‌ترین روش کالبیره کردن باتری لپ تاپ :

  1. باتری را کامل به طور 100 درصد شارژ نمایید.
  2. بعد از اینکه آن را به طور کامل شارژ کردید؛ تغریباً دو ساعت به باتری استراحت بدهید تا گرمای روند شارژ شدن کاملاً رفع شود. در این مدت می‌توانید از لپ تاپ با حفظ اتصال به برق، برای کاربرد‌های سبک استفاده کنید.
  3. دستگاه را از برق جدا کرده و با توجه به تصاویر، آن را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار به حالت هایبرنت یا همان 5 درصد برسد.توجه کنید که اگر امکان تنظیم روی 5 درصد وجود نداشت آن را روی کمترین درصدی که وجود دارد بگذارید. فقط اصلاً عدد انتخابی کمتر از 5 درصد نباشد. برای بزرگتر شدن تصاویر روی آنها کلیک نمایید.
  4. لپ تاپ را روشن بگذارید تا یک سره و بدون وقفه شارژ باتری کم شود و در نهایت به حالت هایبرنت برود در تمام این مدت می‌توانید از دستگاه مثل مواقع عادی استفاده نمایید.
  5. وقتی که دستگاه به طور خودکار خاموش (هایبرنت) شد آن را در همین حالت، به مدت5 ساعت یا حتی بیشتر رها نمایید.
  6. حالا لپ تاپ را به برق متصل کنید و بگذارید باتری بدون وقفه به طور 100 درصد شارژ شود. ناگفته نماند که در طول این مدت نیز می‌توانید از دستگاه مثل مواقع عادی استفاده کنید.

اگر بعد از پروسه‌ی کالبیره کردن، تست باتری لپ تاپ را با نرم افزارهای مخصوص انجام دهید؛ سطح فرسایش (WearLevel) بیشتری را نشان می‌دهد از همین رو اکثر مردم فکر می‌کنند که کالبیره کردن کار سودمندی نبوده و ضرر دارد. لازم به ذکر است که این تفکر درست نمی‌باشد چرا که در واقع بر اثر کالبیره کردن سطح فرسایش باتری اتفاق نیفتاده است. چرا که باتری قبل از کالبیره شدن گزارشی صحیحی از ظرفیت خود نمی‌داده است؛ بنابراین باید بگوییم که کالبیره کردن باتری امری الزامی است زیرا از بروز اتفاقات ناخوشایندی مانند خاموش شدن ناگهانی دستگاه وسط یک کار یا پروژه‌ی مهم و حیاتی، پیشگیری می‌کند این اتفاق در حالی می‌افتد که در ظاهر باتری لپ تاپ، دارای 30 درصد شارژ بوده است.

تعمیر لپ تاپ sony

چگونه باید باتری را برای مدت طولانی انبار کنیم :

اگر جزء  کاربرانی هستید که استفاده‌ی زیادی از لپ تاپ ندارید یا به هر دلیلی قصد دارید که باتری دستگاه خود را بدون استفاده برای مدتی طولانی نگه دارید؛ لازم است که قبل از این کار شارژ آن را به چیزی حدود 40 درصد برسانید؛ همچنین دقت کنید که

محل قرار گیری و نگهداری دستگاه باید تا جای ممکن خشک و تمیز باشد. نا گفته نماند که می‌توانید باتری را در یخچال یا سردخانه یعنی در دمای بین 0 تا 10 درجه نیز نگهداری نمایید. ولی به شرطی که نسبت به رطوبت به طور کامل عایق و حفظ شود. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم بدترین دشمن باتری‌های لیتیومی گرما و حرارت است؛ بنابراین هیچ گاه باتری را در صندوق عقب ماشین، مقابل خورشید، اتاق‌های خیلی گرم و … نگهداری نکنید چرا که این کار نتیجه‌ای جز نابود شدن باتری ندارد.

چه موقع برای لپ تاپ باتری جدید بخریم :

کارشناسان مراکز تعمیر لپ تاپ سونی توصیه می‌کنند که اگر به فکر خریدن باتری جدید برای لپ تاپ خود هستید بگذارید که ظرفیت باتری فعلی دستگاه شما بسیار کم شده یا سلامت آن به طور کامل از بین برود. چرا که زود خریدن باتری در صورتی که بلا استفاده بماند منجر به خراب شدن آن می‌شود؛ بنابراین اگر به هر دلیل مجبور بودید که باتری اضافه‌ی خود را بدون استفاده نگهداری کنید لازم است حتماً نکاتی را که در قسمت انبار کردن باتری ذکر کردیم؛ رعایت نمایید؛ همچنین در کنار این موضوع هنگام خرید باتری جدید توجه داشته باشید که زمان زیادی از تاریخ تولید آن نگذشته باشد.

دلایل هنگ کردن لپ تاپ سونی :

همانطور که می‌دانید هنگ کردن لپ تاپ یکی از بدترین مشکلاتی است که ممکن است هنگام استفاده برای کاربران پیش بیاید و تشخیص دلیل اصلی این اتفاق و کند شدن سرعت دستگاه نیز کار آسانی نمی‌باشد چرا که به گفته‌ی متخصصین و کارشناسان مرکز تعمیر لپ تاپ سونی، افتادن این اتفاق به عوامل زیادی بستگی دارد. هنگ کردن لپ تاپ حین کار به ویژه در زمانی که شما حتی فرصت ذخیره‌ی اطلاعات را هم ندارید معظلی جدی به شمار می‌آید که نیاز است حتما توسط کادر فنی تعمیر لپ تاپ سونی عیب یابی و رفع و رجوع شود. در ادامه به شرح دلایل اصلی هنگ کردن لپ تاپ سونی می‌پردازیم.

مشکلات سخت افزاری :

·       پردازش گر مرکزی یا cpu ضعیف :  

زمانی که این قطعه قدرت لازم جهت انجام پردازش‌های سیستم را نداشته باشد؛ باعث می‌شود که پردازش‌ها توقف و در نتیجه دستگاه هنگ کند در بعضی موارد هم بالا نیامدن فلش لپ تاپ را به دنبال دارد.

·       کارت گرافیک پایین :

اگر کارت گرافیک لپ تاپ از قدرت کافی جهت پردازش نرم افزارها و بازی‌ها‌ی نصب شده رو سیستم، بهره‌مند نباشد فریز شدن مرتب لپ تاپ هنگام اجرای برنامه‌ها را به دنبال دارد از این رو کارشناسان مرکز تعمیر لپ تاپ سونی توصیه می‌کنند که هنگام

خرید لپ تاپ حتماً به تناسب کارت گرافیک دستگاه با کار خود توجه داشته باشید.

·       ظرفیت کم هارد دیسک و حافظه‌ی رم دستگاه :

فریز شدن لپ تاپ به دفعات زیاد به ویژه وقتی که  Blue Screen یا همان صفحه‌ی آبی مرگ نمایان می‌شود؛ به معنای آماده نبودن و دسترسی نداشتن به اطلاعات ذخیره شده در رم است که با ارتقاء دادن ظرفیت حافظه دستگاه یا نصب دوباره‌ی ویندوز مشکل حل می‌گردد. 

·       خراب شدن فن و گرم شدن بیش از حد لپ تاپ :

گفتنی است که گرم شدن بیش از حد لپ تاپ آسیب جدی به مدار پردازنده‌ی سیستم وارد کرده و آن را بی استفاده می‌کند که نتیجه‌ای جز فریز شدن لپ تاپ به دنبال نخواهد داشت؛ بنابراین به منظور جلوگیری از این امر حتماً از درستی فن دستگاه مطمئن باشید.

·       خرابی مادر برد :

یکی دیگر از مشکلات رایجی که منجر به هنگ کردن لپ تاپ می‌شود خرابی مادربرد یا برد اصلی دستگاه است. که کار آن ایجاد ارتباط میان تمام بخش‌ها و قطعات لپ تاپ می‌باشد. لازم به ذکر است که بررسی مادربرد دستگاه کاری تخصصی بوده بنابراین اگر از سلامت بقیه‌ی موارد مطمئن شدید جهت عیب یابی و تعمیر مادر برد به مرکز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

·       دستگاه‌های خارجی معیوب :

دستگاه‌های خارجی معیوب مانند : usb، ماوس، صفحه کلید یا هر قطعه‌ی دیگر می‌تواند منجر به فریز شدن لپ تاپ سونی شود در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که حتماً از سلامت دستگاه‌های خارجی لپ تاپ مطمئن شوید.

مشکلات نرم افزاری :

·       اجرای چند برنامه به طور همزمان :

توجه داشته باشید که اگر چند برنامه به طور همزمان در حال اجرا باشند؛ احتمال دارد دستگاه شما حافظه یا قدرت محاسباتی کافی جهت پشتیبانی از تمام آنها را نداشته باشد و به همین دلیل دستگاه هنگ کند. از این رو قبل از نصب کردن نرم افزار‌ها حتماً از سازگاری نرم افزار با سخت افزار سیستم مطمئن شوید. جهت رفع این مشکل دکمه‌های Ctrl+Alt+Del را به طور همزمان فشار دهید تا Task Manager باز شود. بعد از آن روی Processes کلیک نمایید حالا برنامه‌ای که سبب فریز شدن دستگاه شده را

 پیدا کرده و روی End Task کلیک کنید.

·       ویروسی شدن لپ تاپ :

یکی دیگر از عوامل اصلی هنگ کردن لپ تاپ سونی، ویروس‌ها می‌باشند به صورتی که حتی سبب خاموش شدن ناگهانی آن نیز می‌گردند. برای حل این مشکل لازم است یکی آنتی ویروس اورجینال مناسب سیستم خود نصب و به طور مرتب آن را به روز رسانی نمایید. تا سیستم و دستگاه‌هایی که به آن متصل می‌کنید را قبل از باز کردن اسکن کند.

·       تنظیمات بایوس :

یکی دیگر از عواملی که احتمال دارد سیستم شما را به حالت فریز در آورد تغییر تنظیمات BIOS می‌باشد در نتیجه برگرداندن بایوس به همان حالت پیش فرض می‌تواند مشکل پیش آمده را حل کند.

·       عدم یکپارچه سازی مشکل ریجستری ویندوز لپ تاپ :

ایجاد مشکل در فایل‌های ریجستری ویندوز یکی دیگر از علت‌های هنگ کردن لپ تاپ سونی می‌باشد. که برای حل این مشکل لازم است که ویندوز مجدداً نصب شود. در نهایت اگر با نصب یک آنتی ویروس اورجینال ویروسی بودن یا نبودن سیستم خود را چک کرده و از ویروسی نبودن آن مطمئن شدید؛ از سویی دیگر هم هیچ بازی یا نرم افزار سنگینی روی دستگاه نصب نشده است؛ احتمال اینکه مشکل از فایل‌های ریجستری ویندوز باشد بالاست. توصیه می‌کنیم جهت عیب یابی صحیح و بر طرف کردن مشکل آمده حتما به مرکز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه کرده و موضوع را با متخصصین مجموعه در میان بگذارید.

نتیجه گیری :

همانطور که می‌دانید تعمیر لپ تاپ سونی، کاری کاملاً تخصصی بوده که قبل از هر چیز نیازمند عیب یابی صحیح است. این مرحله هم مانند تعمیرات، بسیار حساس بوده و حتماً باید توسط کارشناسان و متخصصان مراکز رسمی تعمیر لپ تاپ سونی انجام شود چرا که هم علم و مهارت کافی دارند و هم از تجهیزات مدرن و کامل بهره‌مند می‌باشند به همین دلیل عیب یابی و تعمیر دستگاه شما را به بهترین صورت در کوتاه‌ترین زمان و قیمتی مقرون به صرفه انجام می‌دهند ضمن اینکه ارائه‌ی تمام خدمات همراه با گارانتی می‌باشد تا شما از صحت و کیفیت کار و قطعات تعویض شده در دستگاه خود مطمئن باشید. 

پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

تعمیر لپ تاپ اچ پی

تعمیر لپ تاپ اچ پی

مراکز تعمیرات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی در تهران، به عنوان بخشی از شبکه خدمات پس از فروش این شرکت معتبر، به مشتریان فرصتی را ارائه می‌دهند تا در صورت بروز هر گونه مشکل یا نیاز به تعمیرات، به جایگاهی معتبر و متخصص مراجعه کنند. این مراکز مجهز به تجهیزات و فناوری‌های مدرنی هستند که توسعه‌ی چشمگیری در فرایند تعمیرات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی داشته‌اند. تیم‌های فنی با تجربه و آموزش دیده، به اصلاح و تعمیر مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دستگاه‌ها می‌پردازند و با استفاده از قطعات اصلی و استاندارد، کیفیت خدمات را حفظ می‌کنند.

همچنین، این مراکز با ارائه مشاوره‌های تخصصی به مشتریان، نکاتی را برای نگهداری و استفاده بهینه از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی ارائه می‌دهند. اطمینان از امنیت و کارایی بالای دستگاه، از مزایای این خدمات به شمار می‌رود. از طریق تماس با پشتیبانی مرکزی اچ‌پی یا مراجعه به وب‌سایت رسمی، مشتریان می‌توانند اطلاعات لازم را در خصوص مکان و ساعات کاری مراکز تعمیرات در تهران کسب کرده و از این خدمات حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

ادامه مطلب
تعمیر لپ تاپ سونی

تعمیر لپ تاپ سونی

معمولاً شرکت‌های مانند سونی دارای مراکز خدماتی هستند که برای تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولاتشان ایجاد می‌شوند. این مراکز ممکن است در مناطق مختلف شهر یا منطقه وجود داشته باشند و امکان تعمیر لپ‌تاپ‌ها و سایر محصولات را فراهم کنند. برای اطلاع از مکان و زمان دقیق مراکز تعمیرات سونی در تهران، بهتر است با پشتیبانی مرکزی سونی یا از طریق وب‌سایت رسمی آنها ارتباط برقرار کنید. این راه‌ها می‌توانند شما را به مقصد درست هدایت کنند و اطمینان حاصل کنند که لپ‌تاپ شما به بهترین شکل تعمیر شود.

ادامه مطلب