تهران،سهروردی شمالی،خ خرمشهر،جنب بانک رفاه،پلاک 81،طبقه 1 ، واحد 2

هفت نکته برای داشتن رابطه سالم تر با گوشی

استفاده بیش از حد از دستگاه های دیجیتال مانند تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. این دستگاه ها در اثر تابش نور آبی که توسط صفحاتشان تولید می شود، می توانند باعث خستگی چشم و دردسر سردرد شوند. همچنین، استفاده بیش از حد از این دستگاه ها ممکن است باعث بروز دردهای دست و مچ شود. در برخی از موارد، افراد ممکن است از دستگاه های دیجیتال به عنوان یک روش برای فرار از واقعیت استفاده کنند و به این ترتیب از ارتباطات اجتماعی خود دوری کنند. به طور کلی، استفاده بیش از حد از دستگاه های دیجیتال ممکن است به سلامتی ما آسیب بزند و باید توجه کافی به محدودیت های استفاده از آنها داشته باشیم.

برآورد زمان مطالعه: 8 دقیقه

زوج چند نژادی در حال گشت و گذار با تلفن همراه در رختخواب با سگ

هر روز چقدر به صفحه نمایش خیره می شوید؟ بر اساس یک گزارش ، هر فرد به طور متوسط ​​حدود هفت ساعت در روز را روی صفحه نمایش های متصل به اینترنت می گذراند. و اگر کار شما عمدتاً جلوی رایانه و دستگاهای دیجیتال انجام شود، این رقم حتی بیشتر خواهد شد.

بسیاری از ما بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال استفاده می‌کنیم ، یا مدت زیادی را صرف کار می‌کنیم یا از حواس‌پرتی در تلفن، تبلت، لپ‌تاپ یا حتی هدست واقعیت مجازی لذت می‌بریم. ما متهم به اعتیاد به فناوری هستیم و در مورد خطرات سلامت جسمی و روانی ما هشدار داده شده است.

یک پارادوکس مهم در اینجا این است که ما اغلب برای فرار از استرس های دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال عقب نشینی می کنیم، اما می توانیم به سادگی انواع دیگر استرس های دیجیتالی و فیزیکی را در طول راه جمع آوری کنیم.

به عنوان یک پدر و مادر، چند سال پیش در مورد تأثیر زندگی دیجیتالی من بر کار و خانواده ام نگران شدم. من خودم تحقیقاتی انجام دادم، روش استفاده از دستگاه‌هایم را تغییر دادم و حتی کتابی در مورد خطرات چیزی که من «جهنم دیجیتال » می‌نامم نوشتم.

گروهی از دوستان، صورتی پوشیده و به تلفن نگاه می کنند.
رهایی از اعتیاد به صفحه نمایش: هفت نکته برای سبک زندگی سالم تر.

تنها در سال های اخیر است که مطالعات طولانی مدت در مورد این موضوع منتشر شده است . و در مجموع، این مطالعات مجموعه‌ای از دانش رو به رشد و قابل توجه را شامل می‌شود که نادیده گرفتن یا نادیده گرفتن آن سخت است: فناوری بیش از حد می‌تواند برای ما انسان‌ها مشکلاتی ایجاد کند.

برای روشن بودن، دستگاه های دیجیتال مزایای قابل توجهی را ارائه می دهند – فکر کردن به اتصال، آموزش، سرگرمی. خطر زمانی است که استفاده بیش از حد از آنها برای سلامتی ما سمی شود .

از منظر شخصی، فشار چشم ، گردن درد ، کم خوابی ، استرس ، آسیب‌های ناشی از فشار مکرر از انواع مختلف و اختلال در عملکرد دست تنها تعدادی از علائمی است که در طول سال‌ها به لطف استفاده بیش از حد از صفحه‌نمایش و دستگاه‌ها – و تحقیقات انجام شده است. نشان می دهد که من از تنهایی دور هستم

اگر هر یک از این علائم شما را توصیف می کند (یا هرکسی را که می شناسید)، یا احساس می کنید بیش از حد زندگی شما با خیره شدن به یک صفحه نمایش گرفته شده است، ممکن است توصیه من در مورد چگونگی به دست آوردن مجدد کنترل فناوری خود مفید باشد.

چگونه کنترل را دوباره به دست آوریم

1. تمرین کنید که دستگاه های دیجیتال خود را آگاهانه کنار بگذارید

آنها را از دید دور نگه دارید و زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، به خصوص در شب، آنها را کنار بگذارید . آنها را از اتاق خواب بیرون کنید، یک ساعت زنگ دار بگیرید (بنابراین از زنگ تلفن خود استفاده نمی کنید) و بدون پیمایش آخر شب بهتر می خوابید . و عادت تماشای تلویزیون را با گوشی کنار خود از خود دور کنید. فقط روی یک کار در یک زمان تمرکز کنید بدون اینکه حواس پرتی صفحه نمایش دیگر پرت شود.

2. برای خود محدودیت‌هایی برای زمان صفحه نمایش تعیین کنید

استفاده بیش از حد از صفحه نمایش می تواند باعث سردرد شود . مراقب نحوه استفاده از فناوری خود باشید و از ویژگی‌هایی مانند یادداشت‌های صوتی استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد بدون خیره شدن به صفحه نمایش برای مدت طولانی، در ارتباط به‌روز باشید.

3. اجازه ی حواس پرتی دیجیتال را متوقف کنید

وقفه مداوم می تواند باعث استرس جسمی و روحی شود . هنگامی که می خواهید به طور کامل روی یک کار تمرکز کنید، اعلان ها و هشدارها را خاموش کنید. و تلفن خود را روی میز خود نگه دارید. تحقیقات نشان می دهد که نزدیک بودن تلفن همراه، حتی اگر وزوز یا زنگ نخورد و حتی اگر برق خاموش باشد، می تواند به عملکرد شما آسیب برساند.

4. زمان مناسب بدون دیجیتال را برنامه ریزی کنید

افسردگی و اضطراب یکی از نتایج بیش از حد دیجیتال است. بنابراین دور شدن از دنیای دیجیتال برای مدتی مهم است . در طبیعت قدم بزنید، کتاب بخوانید، دوچرخه سواری کنید – هر چیزی که شما را برای مدتی از صفحه نمایش دور می کند.

زنی نشسته در حال خواندن کتاب، با لپ تاپ و تلفن.
شاید فقط کتاب را بخوانید؟ 

5. صفحه نمایش را روی چشم ها آسان کنید

استفاده بیش از حد از صفحه نمایش می تواند به چشمان ما فشار بیاورد و بینایی ما را تحت تاثیر قرار دهد . برای انجام کارهایی که بهتر است در لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر انجام شود، به صفحه‌نمایش‌های کوچک نگاه نکنید. نور آبی را در دستگاه‌ها کاهش دهید و از سایر ویژگی‌های دسترسی مفید استفاده کنید. با آن تابش خیره کننده صفحه شروع کنید . و همچنین مطمئن شوید که صدا باعث پارگی طبل گوش شما نمی شود .

6. هرج و مرج ناشی از بار اطلاعات را کنترل کنید

تلفن، رایانه و تبلت خود را سازماندهی کنید تا بتوانید کارآمدتر از آنها استفاده کنید. برخی از برنامه ها واقعاً به شما کمک می کنند تا مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید و آرام تر و مؤثرتر کار کنید . برنامه‌های ردیابی زمان، میزان زمانی را که در صفحه نمایش خود صرف می‌کنید (تلف می‌کنید) اندازه‌گیری می‌کنند – آماده شوید تا وحشت کنید! زمانی که در استفاده از دستگاه‌های دیجیتال خود فعال‌تر شویم، تسلط خود را دوباره به دست می‌آوریم.

7. وقتی درگیر دنیای دیجیتال هستید خوب بنشینید

خم شدن روی تلفن یا قوز کردن روی لپ تاپ به گردن و کمر شما آسیب می رساند. صاف بنشینید، به طور منظم حرکات کششی انجام دهید و اغلب ورزش کنید – بدون تلفن .

تصمیم گیرنده دیجیتال باشید

این هفت نکته باید به شما کمک کند تا کنترل زندگی دیجیتال خود را دوباره به دست آورید. برای من، همه چیز این است که بعد از گذاشتن تلفنم در طبقه پایین، بهتر بخوابم و بیدار شوم. این مربوط به داشتن زمان دیجیتالی اختصاصی و برنامه ریزی شده و زمان های خاصی است که تلفن در کاری که من انجام می دهم جایی ندارد.

با این حال، لذت بردن از این معجزات فناوری به شیوه ای رضایت بخش تر و استفاده آگاهانه تر از آنهاست. من دوست دارم در حال حاضر به عنوان یک تصمیم گیرنده دیجیتال فکر کنم و نه یک قربانی دیجیتالی دیگر.

پرسش و پاسخ

آیا استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال مضر است؟

بله، استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال می‌تواند به مشکلات سلامتی از جمله درد گردن، درد کف دست، افزایش استرس و اضطراب، مشکلات خواب و افزایش خطر بروز بیماری‌های چشمی منجر شود.

چگونه می‌توان از مضرات استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از مضرات استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال، می‌توانید از نکاتی مانند تنظیم صفحه نمایش با روش درست، استفاده از دستگاه‌های خود را با وقفه، ایستادن و تغییر وضعیت بدن در طول استفاده، تمرینات کشش ورقه گردن و تحرکات کف دست استفاده کنید.

چطور می‌توان از آسیب‌های چشمی جلوگیری کرد که ناشی از استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال می‌شوند؟

برای جلوگیری از آسیب‌های چشمی ناشی از استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال، می‌توانید نکاتی مانند کاهش درخشش نور صفحه نمایش، فاصله یک بازویی از صفحه نمایش، کاهش استفاده از دستگاه در شب و استفاده از نرم افزارهای محافظ چشم مانند Night mode و Blue light filter را رعایت کنید.
پرسش: چگونه می‌توان از افزایش استرس و اضطراب ناشی از استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال جلوگیری کرد؟



پست را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

تعمیر لپ تاپ اچ پی

تعمیر لپ تاپ اچ پی

مراکز تعمیرات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی در تهران، به عنوان بخشی از شبکه خدمات پس از فروش این شرکت معتبر، به مشتریان فرصتی را ارائه می‌دهند تا در صورت بروز هر گونه مشکل یا نیاز به تعمیرات، به جایگاهی معتبر و متخصص مراجعه کنند. این مراکز مجهز به تجهیزات و فناوری‌های مدرنی هستند که توسعه‌ی چشمگیری در فرایند تعمیرات لپ‌تاپ‌های اچ‌پی داشته‌اند. تیم‌های فنی با تجربه و آموزش دیده، به اصلاح و تعمیر مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دستگاه‌ها می‌پردازند و با استفاده از قطعات اصلی و استاندارد، کیفیت خدمات را حفظ می‌کنند.

همچنین، این مراکز با ارائه مشاوره‌های تخصصی به مشتریان، نکاتی را برای نگهداری و استفاده بهینه از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی ارائه می‌دهند. اطمینان از امنیت و کارایی بالای دستگاه، از مزایای این خدمات به شمار می‌رود. از طریق تماس با پشتیبانی مرکزی اچ‌پی یا مراجعه به وب‌سایت رسمی، مشتریان می‌توانند اطلاعات لازم را در خصوص مکان و ساعات کاری مراکز تعمیرات در تهران کسب کرده و از این خدمات حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

ادامه مطلب
تعمیر لپ تاپ سونی

تعمیر لپ تاپ سونی

معمولاً شرکت‌های مانند سونی دارای مراکز خدماتی هستند که برای تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولاتشان ایجاد می‌شوند. این مراکز ممکن است در مناطق مختلف شهر یا منطقه وجود داشته باشند و امکان تعمیر لپ‌تاپ‌ها و سایر محصولات را فراهم کنند. برای اطلاع از مکان و زمان دقیق مراکز تعمیرات سونی در تهران، بهتر است با پشتیبانی مرکزی سونی یا از طریق وب‌سایت رسمی آنها ارتباط برقرار کنید. این راه‌ها می‌توانند شما را به مقصد درست هدایت کنند و اطمینان حاصل کنند که لپ‌تاپ شما به بهترین شکل تعمیر شود.

ادامه مطلب